שמן המפ ותפוז – המפ ותפוזים – שמן המפ מעושר בשמן תפוז

שמן המפ ותפוז

שמן המפ ותפוז
שמן המפ ותפוז

שמן המפ ותפוז – לאורך ההיסטוריה, שמנים אתרים או פשוט שמנים, שימשו תרבויות רבות למטרות רפואיות ובריאותיות. לרבים מהם תכונות אנטי דלקתיות, מעוררות, מטהרות מרעלים, אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות וכמו כן נוגדות דיכאון ומרגיעות.

בשנים האחרונות, הפופולריות של שמנים אלו צוברת תאוצה הודות להיותם מקור טבעי, חסכוני, בטוח ויעיל עבור מספר מצבים בריאותיים. אין לשכוח כי ההתקדמות הטכנולוגית שבשימוש עולם המחקר הכימי והרפואי, הולידה מספר רב של מקורות אמינים ליעילות ולבטיחות של אותם שמנים, ובהתאם חברות תרופות, קוסמטיקה ומוצרי מזון מוסיפות רבים מאותם שמנים לתוך מוצריהם.

ההבנות העמוקות יותר של תכונות התרכובות והאופן בו הן באות באינטראקציה עם מערכות גופינו, מאפשרות לצוותי המחקר ופיתוח לעבוד על שילובים של שמנים, בכך לנצל את המיטב מכל תרכובת עבור בריאות הצרכן.

שמן המפ ותפוז – אחד השמנים המדוברים בעולם המחקר והתעשייה הינו שמן ההמפ. במקור זהו צמח בעל היסטוריה עשירה שהתפתח במזרח אסיה, לימים נעשה אחד מהמינים המדוברים ביותר ולא סתם. סוגיו ותכונותיו בלטו עוד מלפני שנים בסין והודו, ולימים הפך לנחלת העולם כולו. לשמן המפ יתרונות בריאותיים והוספה שלו לאורח החיים לא רק בטוח, אלא עשוי לכלול בחובו הטבות לאיכות החיים.

  • הורדת הסיכון למחלות לב – פרופיל חומצות השומן בשמן מהווה גורם אשר יכול להוריד סיכויים למחלות לב. מספר מחקרים הראו כי לשמן היכולת למנוע קרישי דם, אשר אלו יכולים להוביל להתקפי לב ואפילו לשבץ. אותם מחקרים הסבירו כי הריכוז הגבוה של חומצות שומן מסוג אומגה-3, הם אלו אשר עשויים להציע השפעה מונעת למחלות הלב השונות. ( במידה ותרצו לשמוע עוד על חומצות שומן והיתרונות שלהם, אתם מוזמנים להיכנס לכתבה חומצות שומן ואנחנו)

בנוסף, מחקרים מצאו כי תרכובות סטרוליות וטוקופרולים מהווים קו הגנה ייחודי כנגד מחלות לב, וזאת על ידי הורדה של רמות כולסטרול LDL המצטבר בדפנות כלי הדם והשפעות נוספות. (בכדי לשמוע עוד על טוקופרולים אפשר לבקר בכתבה מה זה פנול בכלל?)

  • הפחתת דלקות – דלקתיות מעורבת במספר רב של תסמינים כגון אלצהיימר, שיגרון, סוכרת וטרשת העורקים. במצבים מסוג זה, התרכובות הסטרוליות והאלכוהוליות שבשמן, מסוגלות למתן את התופעה ולהביא מצב שבתנאים רגילים הינו חמור, למצב סביל. התרכובות עושות זאת על ידי הפחתת השפעת הדלקת על הלחץ האוקסדטיבי (דחק חמצוני – תהליכים בהם נשבר האיזון בו הגוף מסוגל לפרק תרכובות פעילות המכילות חמצן, יתר פעילות יגרום לחמצון של מולקולות ותרכובות החיוניות לגוף).
  • תופעות נוספות – מחקרים רבים עוסקים ביכולות נוספות של שמן ההמפ, תוך הצגת נתונים מעניינים לגבי מלחמה בסרטן, כאבי פרקים, שיפור במחלות עור והמראה שלו, טיפול באקנה ואפילו כשמן שמסוגל לעזור בהורדה במשקל.  העדויות מצטברות לכך שקיימים לשמן המפ יתרונות רבים לבריאות.

שמן המפ ותפוז – כמו לשמן ההמפ, גם לשמן התפוז יתרונות משלו, אשר יכולים להוות חיזוק לחיסוניות הגוף. בין אם מקור התפוז הינו הכלאה בין פומלו או מנדרינה, או מקורו בכלל בחושחש, אין ספק לשמן המופק ממנו תכונות מאוד מעניינות.

  • משפר חיסוניות – לימונן (limonene), שהינו סוג של טרפן (חומרים המצויים בשמנים אתריים) ונמצא בשמן הקליפה של התפוז הינו מגן עוצמתי כנגד לחץ אוקסידטיבי. כמו כן, בגלל הריבוי של תרכובות מונו-טרפניות בתפוז, לשמן תכונות מניעתיות-כימיות כנגד גידולים.
  • משפר מחזור הדם – לשמן תכונות הגורמות להרחבה של כלי הדם, דבר ההופך אותו למועמד מתאים להורדה של לחץ דם גבוה. באמצעות תכונה זאת ניתן להימנע משלל תסמינים כגון כאבי ראש, כאבי מחזור ומניעה של מחלות לב.
  • תופעות נוספות – לשמן התפוז מיוחסות תופעות נוספות מעניינות כמו יכולתו לשכך כאבים במתן מקומי, שיפור מצב הרוח על ידי איזון הורמונים בגוף והשריית תחושות מרגיעות ומעודדות. כמו כן, שמן תפוז נחשב מעולה לטיפולי אנטי-אייג'ינג לעור בגלל היותו מלא באנטי-אוקסידנטים. עוד השפעות שנתגלו היו היכולות לווסת את העיכול לכדי ניקוי רעלים, הפחתת עצירויות והתכווצויות ובכלליות מנקה טוב למערכת העיכול. בגלל תכונותיו האנטימיקרוביאליות, שמן תפוז הינו גורם מצויין לטיפול בחניכיים ולשמירה מפני גדילה בלתי רצוייה של חיידקים בחלל הפה. קיימות עדויות לכך שהשמן עזר לטיפול בהרפס ונגעים בשפתיים והחניכיים.

שמן המפ ותפוז – התכונות המיוחדות הקיימות בשמנים שראינו, מעניקות להם יתרונות בריאותיים שלעתים אינם באים לידי ביטוי בתוספי מזון רגילים. יתרה על כך, עדויות ממקורות שונים ותורות הנלמדות ברחבי העולם, מרחיבות על האופן בו ערבוב שמנים אתרים יכול להוביל להעצמה של התכונות, וליצור קו טיפול מתקדם יותר. למרות כי המחקר בתחום מועט מאוד, העניין בתערובות שמנים, כדוגמאת המפ ותפוז, עשויים ליצור קוי מניעה חדשים, להגביר את חיסוניות הגוף ולהביא לרמת חיים טובה יותר.

שמן המפ ותפוז – אין ספק כי בעתיד הקרוב נוכל להיות עדים להתפתחות של עולם השמנים האתרים, המחקר בו וכניסתו אל תוך עולם תעשיית תוספי המזון. לכן, כדאי להשכיל כבר היום, כפי שעשו בני האדם לאורך ההיסטוריה, ורתמו את התכונות של השמנים לתועלתם.

*לפני נטילה של כל שמן או תוסף תזונה, יש להוועץ עם רופא המשפחה.

רפואה טבעית

שמן המפ ותפוז

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

חמשת השמנים לטיפול משלים בברונכיטיס ודלקת ריאות
רפואה טבעית

קורס תמציות

סדנא לריפוי עצמי והכנת תמציות צמחים קורס תמציות –  סדנא לריפוי עצמי ולתהליך מיצוי צמחים.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים