פטריות כטיפול לסרטן – פטריות לטיפול בסרטן

 פטריות כטיפול לסרטן – פטריות לטיפול בסרטן

פטריות כטיפול לסרטן
פטריות כטיפול לסרטן

פטריות כטיפול לסרטן מאז ומעולם פטריות שימשו את האדם לבישול וכתרופה עממית בארצות המזרח. בעשורים האחרונים התפתחה התעניינות רבה של המחקר המערבי בפוטנציאל הרפואי של פטריות, והתגלה כי פטריות רבות הן מפעלים מיניאטוריים המייצרים מאות תרכובות חדשניות עם תכונות ביולוגיות מדהימות. עד כה השימושים הרפואיים העיקרים שנתגלו הם כנוגדות חמצון, נוגדות סכרת, מפחיתות כולסטרול, נלחמות בגידולים, נוגדות סרטן, משפיעות על מערכת החיסון, נוגדות אלרגיה, מגנות על הכבד ואנטימיקרוביאליות. בנוסף ממצאים רפואיים הראו שטיפול משולב בתרופות כימותרפיות ובסוגי פטריות הנלחמות בסרטן הוא אפקטיבי בטיפול בסוגי ומקרי סרטן אשר מפתחים עמידות לתרופות.

החומרים הפעילים ביולוגית בפטריות הם בין השאר חלבונים, שומנים, אנזימי חומצה אסקורבית וחומצות אורגניות. החומרים הפעילים בפטריות שאחראיים על הפוטנציאל נוגד הסרטן שלהן הם לנטינן, קרסטין, היספולון, לקטין, קלסלין, אילודין S, פסילוסיבין, הריציום פוליסכריד A ו-B שהם HPA ו-HPB .
הפוליסכרידים הם החומרים המוכרים ביותר והעוצמתיים ביותר מבחינת השפעתם בלחימה בגידולים סרטניים ויכולתם ליצור שינויים במערכת החיסון, ומביניהם המגוון ביותר בפעולותיו הביולוגיות הוא בטא-גלוקן. מערכת החיסון מזהה את הבטא-גלוקן בתור מולקולה זרה ולכן נוכחותו מזרזת את פעילות מערכת החיסון.

תרגובות נוגדות סרטן בפטריות
התרכובות נוגדות הסרטן משחקות תפקיד משמעותי בפעולות של מניעת התפשטותם של תאי סרטן, מניעת היווצרותם של כלי דם חדשים בסביבת תאי הסרטן, מניעת פתיחת סליל הדנ"א של תאי הסרטן על ידי הפחתת ביטוי האנזים טופואיזומראז, הפעלה של מוות תאי בתאי הסרטן ובעידוד פעולתם של מולקולות ויונים ראקטיביים המכילים חמצן בתאי הסרטן. נציג כאן בפירוט את המסלולים הביולוגיים של פעילות פטריית פלינוס נגד גידולים סרטניים.

פטריית פלינוס Phellinus
לפטריה בשם פלינוס ממשפחת Hymenochaetaceae יכולת להילחם בגידולים סרטניים בזכות תכולת בטא-גלוקן, ובנוסף היא יכולה ליצור שינויים בפעילותה של מערכת החיסון ולמנוע את התפשטותם של תאים סרטניים בגוף. לתמציות המופקות ממנה יש יכולת גם למנוע היווצרותן של מוטציות בדנ"א. אחד הפוליסכרידים של פטריה זו יוצר הפרעה באחד משלבי מחזור התא ומפעיל מנגנון של מוות תאי בתאי סרטן המעי הגס, ובנוסף יש לו תכונות אנטי דלקתיות.

פטריות כטיפול לסרטן
פטריות כטיפול לסרטן

לתמציות של פטרית פלינוס יש יכולת למנוע את היווצרותם של כלי דם חדשים בגידול סרטני על ידי מניעת שכפולם הגירתם וסידורם של תאים המשמשים לבניית וורידים- תאי HUVEC. 2011- בניסוי שבוצע תאים סרטניים של כבד אנושי הושתלו בעכברים ונחשפו לתמצית פטריית פלינוס למשך ימים, נצפתה הפחתה משמעותית בגודלו של הגידול וגידול במספרם או בפעילותם של תאים שונים של מערכת החיסון. מכאן שטיפול בתמצית פלינוס יכולה לשמש הן כלחימה בגידולים והן כשיפור התגובה החיסונית.

העצמת פעילות מערכת החיסון
פרוטאוגליקן, אחד החלבונים שבודד מפטריית הפלינוס מנע את שכפולם של תאי קרצינומה בכבד, תאי סרטן הריאות, המעי הגס והשד. כאשר עכברים בהם הושתלו תאים אנושיים של סרטן המעי הגס, נצפתה עלייה יחסית במשקל הטחול ובלוטת התימוס, שמהווים שניהם חלק ממערכת החיסון, רמותיהן של קולטני נוגדנים עלו משמעותית וסט של שינויים נוספים מצביעים על כך שפרוטאוגליקן ככל הנראה מעצים את פעילותה של מערכת החיסון על ידי הגנה על תאי T של מערכת החיסון והגברת תגובתו של קולטן הנוגדנים IgA.

היספולון
לחומר בשם היספולון שמופק מפטריה זו, יש פוטנציאל בהפעלה של מנגנון מוות תאי בקרב תאי סרטן השד וסרטן שלפוחית השתן. בנוסף ההיספולון מצליח להפחית את רמות הביטוי של גן MDM2 שיש לו פוטנציאל חיובי לגרימה למוטציה סרטנית. ביטויו של MDM2 מפריע לפעילותו של החלבון p53 שמונע היווצרות של
סרטן ולכן הפגיעה ב -MDM2 .רומזת על פוטנציאל של ההיספולון כטיפול נוגד גידולים כמות הראיות המדעיות הגדולה לאפקטיביות פעולתן של פטריות מסוגים שונים נגד גידולים סרטניים, מקבוצות מחקר מכל העולם, הופך אותן וודאי לנושא מחקר חשוב, ועליו לקבל תשומת לב רבה.

רפואה טבעית

פטריות כטיפול לסרטן – פטריות לטיפול בסרטן

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

חמשת השמנים לטיפול משלים בברונכיטיס ודלקת ריאות
רפואה טבעית

קורס תמציות

סדנא לריפוי עצמי והכנת תמציות צמחים קורס תמציות –  סדנא לריפוי עצמי ולתהליך מיצוי צמחים.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים