שמן המפ ומנטה

שמן המפ ומנטה

שמן המפ מועשר בשמן מנטה – שמן המפ כשותף נהדר של שמן המנטה

שמן המפ ומנטה
שמן המפ ומנטה

שמן המפ ומנטה – כבר משחר ההיסטוריה, בני האדם גילו שימושים מגוונים ויעילים לצמחים. מלבד  זאת ששימשו לאכילה, לרבים מהם יש יתרונות בריאותיים- מניעה וטיפול בזיהומים ומחלות, טיהור רעלים מהגוף, טיפול בדלקות וכמו כן גם באיזון נפשי.
ההתפתחות הטכנולוגית הביאה עמה מחקרים רבים שמצביעים על האמינות והבטיחות של השמנים האתריים, בהיותם חומרים טבעיים נטולי כימיקלים. ניתן למצוא שימוש נרחב בהם בתעשיית התרופות, ענף הקוסמטיקה והדרמטולוגיה. שמנים אלו מהווים בסיס למוצרים רבים וגם בפני עצמם, בזכות הרכיבים הפעילים שנמצאים בהם ויתרונותיהם הרפואיים.
שמנים אתריים הינם תרכובות הממוצות מצמחים שונים בטבע. לכל צמח ישנן תכונות שונות, חלקן מסייעות לטיפול בבעיות בריאותיות והשבת האיזון לגוף. בתהליך זיקוק מוציאים מהפרח את השמן הטבעי והריחני, שמסייע לריפוי, ולכן נקרא גם שמן ארומתרפי.

שמן המפ ומנטה – שמן המפ המופק מזרעי צמח ההמפ, נמצא בשימוש נרחב בעולם מזה מאות שנים. צמח זה התפתח במזרח, שם סגולותיו הרפואיות בלטו, וכבר בסין העתיקה שהפיקה ממנו את תרכובת שמן המפ.  מחקרים מראים על יתרונות בריאותיים בשמן זה, שמכיל חומצות אמינו וחומצות שומן שמסייעים להלחם במחלות, דלקות וזיהומים. שימושים לשמן המפ:

  • הורדת סיכון למחלות לב – בשמן המפ יש ריכוז גבוה של חומצות שומן מסוג אומגה 3, שמוריד את הסיכוי לחלות במחלות לב (מה הם חומצות שומן ויתרונותיהם? יתר על כן, חוקרים מצאו שתרכובות אורגניות- סטרוליות וטוקופרולים שמקורן בצמח, מסייעות להוריד את רמות הכולסטרול ובכך מייצרות קו הגנה נגד מחלות לב.
  • מקור נהדר לחלבון מן הצומח – כאשר כ-25% מהקלוריות בשמן ההמפ מקורן בחלבון, הוא מהווה תוספת מצויינת למקור חלבונים. יתרה על כך, שמן ההמפ נחשב מזני הצמחים הנדירים המכילים חלבונים שלמים, כלומר, החלבונים שבשמן מכילים את כל חומצות האמינו הדרושות לפעולת הגוף.
  • איזון הורמונים – חומצת השומן גאמא לינואלית (GLA) בשמן ההמפ, נמצאה כאבן בניין בחלק ממולקולות הפרוסטגלנדינים (מולקולות הורמונליות), אשר לוקחות חלק בלאפשר כיווץ שרירים, שליטה בחום הגוף ומעורבות בדלקות. כמו כן, מחקר שנערך עם נשים הסובלות מכאבי מחזור, הראה כי נטילה של תערובת חומצות שומן, ביניהן GLA, הצליחה לגרום להפחתה בכאבים, גירוי, שליטה באחזקת נוזלים ואפילו מצב רוח דכאוני.
  • מצבי עור – שמן המפ נמצא כגורם מקל במקרים של אקזמה, פסוריאזיס ומגוון של פריחות אחרות. חומצות השומן, אשר השמן עשיר בהן, נחשבות כגורם אנטי-דלקתי המעורב במניעה ומיתון של מצבי עור כאלו ואחרים.

שמן המפ ומנטה – לשמן המפ ישנם יתרונות רפואיים רבים, וכמו כן גם לשמן המנטה. שילוב של תמצית שמן מנטה טהור, עם שמן ההמפ יכול לתרום לאיזון הגוף והנפש. שמן המנטה נפוץ בכלל העולם, וכן במזרח הרחוק הוא אחד השמנים הנפוצים ביותר למטרות רפואיות. בזכות הרכיבים הפעילים בצמח המנטה, מנטול ומנטון, סגולותיו לריפוי ומניעה של מחלות רבות הקשורות לעיכול, נשימה, וכאבי שרירים. שימושים לשמן מנטה:

  • הפגת כאבי שרירים – שמן המנטה נמצא יעיל כמשכך כאבים טבעי, ובפרט אפקטיבי בהפגת מתחים והרגעה של כאבי שרירים.
  • הקלה על דרכי הנשימה – שאיפת אדים של מנטה עוזרת לפתוח סינוסים, לכייח ולהקל בהצטננות, שיעול, אסטמה, ברונכיט וסינוזיטיס.
  • הפחתת תיאבון – אכילה ותיאבון מוגבר יכולים להיות מאוזנים על ידי שאיפת אדי מנטה, שגורמים לתחושת מלאות. ניתן לפזר טיפות על הרקות או בית החזה, ולגרום לאכילה מתונה ואיטית יותר.
  • הקלה על כאבי פרקים – שילוב של שמן מנטה טהור עם שמן המפ, באמבטיה מרגיעה, עוזר להרגיע כאבי פרקים.
  • ממריץ טבעי – מבלי לקחת תוספים או משקאות אנרגיה שאינם בריאים, שאיפת אדי מנטה טבעיים, מסייעים בהעלאת רמת האנרגיה בגוף. טוב למי שסובל מעייפות כרונית, וכן לפני טיולים ארוכים.
  • שיפור הקשב והריכוז – לקיחת טיפה על הלשון יכולה לסייע לאנשים וגם ילדים הסובלים מהפרעות ADD, שכן תמצית המנטה ידועה כמעוררת, ומשפרת את רמות הקשב והריכוז במוח.
  • טיפול בבעיות עור – שמן מנטה מסייע להפחתה של פריחות מגרדות, צריבות וכוויות, וכן אקזמה ופסוריאזיס. מריחה של שמן מנטה טהור מרגיע את תחושת הצריבה, והחומרים הפעילים בו נלחמים בדלקתיות בעור.
  • שיפור מראה השיער וחיטוי הקרקפת – שמן המנטה ידוע כמסייע לנשירת שיער ובעיות קרקפת, בזכות הסגולות שלו כממריץ. הוא מחטא ומשמיד כינים וביצים, ומנקה מקשקשים. מומלץ להוסיף כמה טיפות לתוך השמפו, לשיפור מראה השיער ותחושת ניקיון בקרקפת.
  • הקלה בסימפטומים של אלרגיות – שאיפה של אדי שמן מנטה, או צריכה של 2 טיפות מתחת לאף, מסייעים בחיטוי של תעלות האף והקלה של השרירים הנמצאים בתוף האף.

שמן המפ ומנטה – בעוד כי ניתן לראות שלכל אחד מהשמנים קיימות סגולות רפואיות, שילוב השמנים עשוי להגביר את ההשפעות הנבדלות או החופפות של התרכובות. תנועה גוברת בעולם, אוספת עדויות לגבי הפרקטיקה של ערבוב שמנים ומעודדת יותר צרכני שמנים אתריים לבצע שילובים. חלק מנותני העדויות מספרים כי עצם השילוב גרם לתחושות טיפוליות יותר ניכרות, כאשר חלקם טען כי בעקבות השיטה, הם יכלו להוריד את הכמות הכוללת שהם צרכו. כמו כן, חלק העידו כי שילוב השמנים אף הצליח לטפל בבעיות שלפני כן הוכיחו את עצמן כעקשניות.

שמן המפ ומנטה – עולם המחקר והמדע, מבצע באופן קבוע התקדמות בכלל הנושאים הקשורים ברפואה טבעית, כאשר בכל שנה נחשפים מחקרים חדשים המדגישים את סגולותיהם הרפואיות של הצמחים והיתרונות הנובעים משימוש בשמנים שלהם.

*הכתוב הינו בגדר המלצה בלבד, יש להוועץ עם רופא משפחה טרם נטילה של כל שמן או תוסף תזונה.

רפואה טבעית

שמן המפ ומנטה

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

חמשת השמנים לטיפול משלים בברונכיטיס ודלקת ריאות
רפואה טבעית

קורס תמציות

סדנא לריפוי עצמי והכנת תמציות צמחים קורס תמציות –  סדנא לריפוי עצמי ולתהליך מיצוי צמחים.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים