שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות – שמן קנאביס כטיפול בפציעות טראומה ותאונות דרכים וגם קנאביס רפואי לקטועי גפיים

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות
שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות


שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות – בכתבה הזאת נתמקד בתחום מרתק המתחבא בין סגולותיו הרבות של שמן הקנאביס והוא "כיצד שמן קנאביס יכול לשמש כטיפול בפציעות טראומה (שבעיקר קורות בתאונות דרכים) וכיצד אותו שמן יכול לעזור לחזק את גופנו ולספק לא יותר הגנה בעת פציעה פיזית. בעבר כמעט ולא נגענו בקשר של שימוש בשמן קנאביס להתמודדות טובה יותר עם פציעות כדוגמת פציעות טראומה. אז קודם ניגש ונסביר לרגע מה היא פגיעת טראומה גופנית.

בשפה הרפואית "טראומה" היא מצב בו גוף האדם מתמודד עם פגיעה שנגרמה לו על ידי מקור חיצוני כלשהו (שימו לב שאין מדובר על מחלה) את סוגי הטראומות הגופניות, ניתן לחלק לכמה קבוצות: לפי אזור הפגיעה האנטומי או המערכת הפיזיולוגית ועל פי גילו של הנפגע, כאשר אדם חווה טראומה גופנית מכל סוג, הוא חייב לקבל  את הטיפול הרפואי המתאים באופן המידי ביותר אך כמובן שאין להקל ראש בהמשך, ויש לדאוג לשיקום הגופני בהתאם לאותה פגיעה שספג, שיקום לאחר טראומה מכל סוג, מותאם באופן אישי לכל נפגע, ישנם נפגעים אשר יזדקקו לשיקום מאסיבי הכולל אשפוז במחלקות השיקום ויש כאלו אשר יצליחו להתגבר על הטראומה ללא תקופות אשפוז ארוכות וטיפולים מורכבים, אך זה תלוי בדרגת הפציעה.

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות – סגולותיו של שמן הקנאביס בהקלה על כאב הנגרם מפציעות גופניות, ידוע כבר שנים. כאב הקשור בפציעות גופניות הוא נפוץ מאוד, אם זאת הוא תחום בעייתי בתוך טיפול רפואי, נכון לעכשיו, אופיואידים הם משככי הכאבים הקונבנציונאליים במערכת הבריאות והם באופן מערכתי עמוד התווך של הטיפול בכאב, עם זאת, פרסומים בשנים האחרונות מיתגו טיפולים אופיואידים באור שלילי בהתחשב בפרופיל תופעות הלוואי הקשות שלהם, עיכוב של ריפוי פצעים, ואת הקשר עם מנת יתר בשוגג.

השיטות האידיאליות להקלה על כאב באמצעות שמן קנאביס הן שיטות שהן אקטואליות, חסרות תופעות לוואי מערכתיות, בלתי פולשניות, מנוהלות על ידי עצמן, ומציגות החלמה מהירה של כאבים. תמציות שמקורן בצמח הקנאביס הוחלו על פצעים במשך אלפי שנים. גילוי המערכת האנדוקנבינואידית האנושית ונוכחותה הדומיננטית בכל מערכת הכסות מספקת פלטפורמה מדעית תקפה והגיונית לשקול שימוש בשמן קנאביס לטיפול בפצעים.

מחקרים שהתפרסמו בשנתיים האחרונות מצביעים על כך שפצועים שטופלו בשמן קנאביס מראים החלמה של הפצע באופן דומה לשל תרופות קונבנציונאלית אך ללא תופעות הלוואי והקלה על כאבים.

הסגולות ששמן הקנאביס מספק

חוקרים אשר המשיכו לחקור את הסגולות ששמן הקנאביס מספק, כתרופה לפצעים הנגרמים בעיקר מ: תאונות עבודה ותאונות דרכים , מצאו שלחומר הפעיל מסוג סי בי די ישנם יכולות מדהימות בהקלה על תחושות כאב. בנוסף לכך נמצא שהחומר הפעיל סי בי די מגביר את ההחלמה מפציע בעמוד השדרה .  מחקרים אחרים איששו את העובדה שהחומר הפעיל טי איץ' סי מעבר לסגולותיו הפסיכואקטיביות ניחן בסגולות רבות בריפוי רקמות פגועות ובסימפטומים של פציעה בעמוד השדרה כגון : היעדר תיאבון, כאבי פאנטום, הפרעות שינה, הפרעות בשליטה על שלפוחית השתן והתכווצויות שרירים.

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות – בפציעות טראומה (פציעות פיזיות) הגוף שלנו צריך להתמודד עם כשלים רבים של מערכות רבות בגוף, בו זמנית על מנת לנסות ולהתמודד עם הפציעה וגרורותיה. מחקרים מסוימים התמקדו בפציעות אשר משפיעות על מערכת העצבים ברמה המולקולארית בניסיון להבין אילו קולטנים המשמשים כחלק מהמערכת האנדיקנבואידית, פעילים ברמה המולקולארית.

כל פגיעה בגוף מובילה לפעולות ביולוגיות שונות בגוף כמו למשל שחרור טוקסינים מתוך תאים  פגועים, אשר בתורם פוגעים בסביבה הקרובה אליהם בתוך גופנו, על מנת להתמודד עם תופעה זאת הנפוצה בכל פציעה ופגיעה במערכת העצבים. היום הקהילה המדעית מסוגלת להצביע על חלבונים, חומצות שומן, קולטנים ועוד המקיימים קשר ישיר עם המערכת האנדוקניבואידית בגופנו.

מחקרים רבים הוכיחו שהפעילויות והתמורות שבין אנזימים וחומצות שומניות שונות, החיוניות לבריאות גופנו, לבין החומרים הפעילים בשמן קנאביס משפרים את התמודדות הגוף עם תופעת שחרור של אותם הרעלנים שהזכרנו מקודם כתוצאה מפציעה פיזית. התפיסה היום היא כי שמן קנאביס יעיל במניעת רעילות עצבית על ידי התקשרות של החומר הפעיל CBD לחומצת גלוטמט והגנה על תאים על מנת למנוע מוות תאי.

החומר הפעיל הנחשב לפסיכואקטיבי של הקנאביס, THC, הוכח כחוסם רעילות עצבית בצורת גלוטמט. הרעילות העצבית  מושפעת באופן שלילי מהקשרות לרצפטור הקנבינואידי הלא הוא החומר הפעיל סי בי די. הדבר מצביע על כך שלקנבינואידים עשויים להיות השפעות טיפוליות בעלות שימוש פוטנציאלי שאינן תלויות קולטנים קנבינואידים ולכן הם לא מלווים בהכרח תופעות לוואי פסיכיאטריות בשל השימוש בחומר הפעיל CBD.

האופן שבו החומרים הפעילים יוצרים פעולות אלו הן באמצעות פתיחת תעלות קולטנים המצויות על גבי התאים בגופנו באמצעות שליטה בכמות הסידן שבתא ובחלל שמחוץ לו, הן שנותנות לשמן הקנאביס את הסגולות הרפואיות שלו.
מספר מחקרים שהתפרסמו בשלושת השנים האחרונות מצביעים על תקווה גדולה בטיפול בפציעות עמוד שדרה שנגרמו מתאונות עבודה ותאונות דרכים. המידע המתחיל להתגלה בנושא מאיר נקודה מעניינת למחשבה, בשל הסגולות הרפואיות של שמן הקנאביס בקשר למערכת העצבים שלנו והאופן שבו שניהם מתקשרים .

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות –
לסיכום הנושא, שמן קנאביס מחזיק בשנים האחרונות במוניטין של צמח עם סגולות רפואיות רבות, אך בדרך כלל מדובר בטיפול במחלות, זיהומים, פעמים רבות למחלות סרטן ומחלות הנוצרות כתוצאה מדלקות שונות. חוקרים ומרכזי רפואה שונים מאמינים שישנם סגולות בטיפול לפציעות טראומה באמצעות שמן קנאביס . מאות ואולי אפילו אלפי שנים שבני אדם רותמים את סגולות צמח הקנאביס לריפוי וטיפול בפצעים, המידע שנערם בשנים האחרונות מצד הקהילה המדעית עולה וטופח, בעוד חברות תרופות רבות משקיעות משאבים רבים בייצור תרופות הרותמות את סגולות שמן הקנאביס לטיפול בטראומה פיזית.

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28500615

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8726641
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28818631
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27259836
http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/entrepreneur-who-suffered-a-horrific-accident-is-now-spreading-the-word-about-the-life-changing-a7822401.html
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/news/20180420/can-marijuana-be-the-answer-for-pain
http://www.telegraph.co.uk/health-fitness/body/could-cannabis-extract-cbd-replace-ibuprofen-painkiller/
http://www.nhtsa.gov/press-releases
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25264643
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3165950/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17320118
http://www.greenbridgemed.com /

שמן קנאביס

שמן קנאביס כנגד פציעות פיזיות

קנאביס רפואי לקטועי גפיים

אף על פי שהטכניקות הרפואיות המודרניות שיפרו את שיעורי ההישרדות של ניתוחי קטיעה, עדיין מדובר בטיפול אחרון אחר כמה מצבים שונים. מספר קטועי הגפיים עלה בגלל מצבי לחימה ומצבים אחרים, כולל התקדמות סרטן וטראומה עקב תאונות. קטיעה היא טכניקה מצילת חיים, אך לעיתים קרובות היא מותירה מטופלים עם בעיות בריאות כרוניות.

קטיעת גפיים יכולה להשפיע על פעילויות יומיומיות רגילות ומחייבת ריפוי בעיסוק כדי לשוב ולתפקד באופן עצמאי. לקטיעה עצמה יש השלכות בריאותיות והיא משנה גם את מחזור הדם והתפקוד של מערכת העצבים. הנושאים הדומיננטיים הנוגעים לאנשים לאחר קטיעת גפיים הם כאב וחרדה. ניתן לטפל בשניהם ביעילות רבה בעזרתם של מוצרי קנאביס רפואי.

סיבוכים מהם סובלים קטועי גפיים

קטועי גפיים סובלים ממספר סיבוכים המקשים עליהם את חיי היום יום. בחלק הזה נסקור את המרכזיים להם הוכח שטיפול בקנאביס רפואי יכול להואיל.

כאבי פאנטום

כאב פאנטום בגפיים מתואר בצורה הטובה ביותר כתחושות שחווים לאחר שאחד הגפיים או חלק מהגוף נקטע. קטועי גפיים עלולים להיתקל בכאב מגפה שכבר אינה צמודה לגופף, וזו הסיבה שמצב זה קשור בעיקר לקטיעת רגל או זרוע. עם זאת, הקטיעה הבאה הנפוצה לאנשים הסובלים מכאבי פאנטום היא קטיעת שד.

כאב זה עבור חלקם ניתן לחוות על בסיס טווח לאורך זמן, בעוד שאחרים חווים כאב שנעלם מעצמו.

מכיוון שמדובר במצב נוירולוגי, החוקרים אינם בדיוק בטוחים מה הגורם לכאב זה. הסבר אפשרי הוא שהעצבים בקצוות חוט השדרה שולחים איתותים אל המוח שצריך לחווט את עצמו מחדש בגלל איבוד האותות מהגפה החסרה. הגוף עושה את חובתו ושולח אותות למוח שיצביעו על כך שמשהו קורה ולא תקין. הטיפול הקונבנציונאלי כולל תרופות פרמצבטיות לחולים החיים עם כאב פנטום; עם זאת, לעתים קרובות תרופות אלה מלוות בתופעות לוואי שליליות. אופיואידים הם התרופה מספר אחת שנקבעה לתסמונת זו, שיש לה השפעות לוואי ארוכות טווח ומשנות חיים. אנשים רבים החיים עם כאבי פאנטום צריכים לצרוך קנאביס בכל כמה שעות כדי לשמור על רמת הנוחות שהם צריכים.

מה גורם לכאבים בשארית הגפיים?

זה לא נדיר לחוות כאב בחלק הנותר של הגפה שלך לאחר קטיעה. במקרים מסוימים כאב זה נפתר עם הזמן. אצל אחרים הכאב קבוע והם נאלצים ללמוד לחיות בצילו. לפחות 67% מהאנשים הסובלים מכריתה בגפיים חווים כאבים בגפיים שיורית (RLP), שהם שונים מכאבי גפיים פנטומים. כאבי פנטום בגפיים הם מצב פסיכולוגי בו הקטוע חש כאב בחלק הגפה שכבר אינו קיים.

RLP מורגש בחלק הקיים של הגפה בסמוך למקום בו התרחשה הקטיעה.
RLP יכול להיגרם על ידי גורמים שהיו קיימים לפני הכריתה, או שזה יכול להיות תוצאה של ניתוח הכריתה.

הגורמים ל- RLP כוללים:

  • בעיית עור או פריחה הנובעים מניתוח כריתה
  • זיהום באזור הניתוח
  • בעיות במחזור הדם, כמו סוכרת
  • טראומה שחוותה במהלך הניתוח
  • ירידה בזרימת הדם לאזור
  • קצוות העצם שלא מוגן כראוי על ידי רקמות ועור
  • לכידת עצבים בצלקת מהניתוח
  • עיוות בעצם שנוצר על ידי טראומה לפני או במהלך הניתוח

 

RLP יכול להיות כואב ביותר ונוטה להרגיש כמו התכווצויות או כאבים באזור שמסביב לסיום הקטיעה.
RLP יכול להיות גם תחושה חמה או קרה או תחושה בוערת באזור.

במקרים מסוימים נדרש ניתוח נוסף בכדי לפתור RLP, לפעמים זה רק מצב זמני בזמן ההחלמה.  עם הזמן, גף קטוע עלול לגרום לניוון שרירים או לאובדן צפיפות העצם. ברגליים קטועות, היעדר נשאת משקל מחליש את העצם שנותרה והצעד המשנה של האדם משנה את אופן השימוש בשרירים שלהם. השרירים שכבר אינם משמשים להליכה יכולים לאבד כוח ולהצטמצם בגודל.

שינויים אלה באיבר קטוע יכולים לגרום לכאבים. קוטרים בדרך כלל חיים עם כאבים כרוניים בגלל הקטיעה. כאב כרוני הוא מצבו ויכול להוביל לחרדה או דיכאון.

חרדה וקטיעה

מצב כרוני נוסף שיכול להתפתח לאחר קטיעה הוא חרדה או דיכאון. כאשר צורת גופך משתנה באופן חמור, במיוחד כאשר הוא כבר לא נראה כמו רוב הגופים האחרים, השינוי עלול להיות צורם נפשית. קטיעה משנה גם את היכולת שלך לבצע משימות יומיומיות, מה שעלול להשפיע על השקפתך על החיים.

הסיבה לקטיעה שלך יכולה להיות גם מקור ללחץ. תאונות טראומטיות יכולות לגרום להפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), בעיה בריאותית נפשית קשה. איבר הקטוע שלך יכול להיות תזכורת קבועה לטראומה שמחזירה רגשות חזקים שקשה לעבד אותם.

אנשים הסובלים מ- PTSD חווים חרדה ודיכאון יחד עם נדודי שינה, פלשבקים והתקפי חרדה. אפילו קטיעות שאינן תוצאה של טראומה יכולות להיות מלחיצות באותה מידה. קטיעות סרטן מביאות לרוב לחרדה מפני חזרת הסרטן וכעסים על סרטן באופן כללי.

חולי סוכרת לפעמים זקוקים לקטיעה בגלל מחזור הדם לקוי.

קטיעה זו יכולה לייצג את התקדמות מחלתם ולאלץ אותם להיאבק בתמותה שלהם. החיים ללא איבר זה מלחיץ ומתיש במיוחד, במיוחד בהתחלה. קולטנים עובדים קשה יותר לביצוע משימות יומיומיות ששארנו רואים בשגרה. עליהם לעקוב מקרוב אחר בריאותם ועשויים לבחור להשתמש במכשיר תותב הדורש שיפוץ שגרתי. חרדה אינה יוצאת דופן בקרב אנשים אשר עברו קטיע.

סוגים של טיפול בקנאביס רפואי לקטועי גפיים

קנאביס הוא משכך כאבים מוכח שאין לו כל אחת מתופעות הלוואי השליליות שעושות אופיואידים. זה יכול גם לטפל בכאבי עצבים שקשה מאוד להקל אחרת. חלק גדול מה- RLP הקשור לקטיעה הוא כאב עצבי ויכול להיות כרוני, מה שהופך את המריחואנה הרפואית לטיפול המושלם.

טיפול באמצעות קנאביס יכול להקל על  RLP ללא התמכרות או תופעות לוואי מסוכנות. מנת יתר של אופיואידים יכולה להיות קטלנית מכיוון שהיא מדכאת את מערכת הנשימה. קנאביס חוסם כאבי עצבים אך אינו משפיע על קצב הלב או הנשימה.

לא ניתן פיזית לעשות מנת יתר על מריחואנה, בשום צורה שהיא. ניתן להשתמש במוצרי שמן קנאביס באופן מריחת השמן על כאבים מקומיים כמו לטיפול ב- RLP. ניתן להשיג שמנים ותחליבים המושרים במריחואנה הניתנים למריחה ישירה לאזור בו הוא כואב.

היתרון ביישומים אקטואליים הוא הקלה כמעט מיידית מכאב. הקנבינואידים פועלים ישירות עם העצב באזור ולעולם אינם נוסעים למוח. שימוש בקנאביס רפואי טוב להקלה על כאבים מבלי לגרום לתכונות פסיכואקטיביות ומבלי לצרף את תופעות הלוואי השליליות של תרופות מרשם.

אתה יכול להשתמש במוצר קנאביס מקומי בזמן העבודה או במהלך כל פעילות גופנית. זה לא יביא לשיקול דעת גבוה, יפגע בשינה ולא יביא שינה.

קנאביס מועיל גם בטיפול בחרדות ודיכאון.

ההשפעה האופורית של מריחואנה מרגיעה וניתן להתקיים זמן רב יותר מאשר בתרופות אחרות. אין גם ירידה גדולה במצב הרוח כאשר הקנאביס נשחק, מה שעלול לעורר תחושות דיכאון. ישנן מספר דרכים שונות להעניק מריחואנה רפואית להקלה על חרדה. כמה טיפות של תמצית או תרכיז קנאביס אחר שנלקח בצורה sublingually יכולים לסתור התקף חרדה חריף כמעט באופן מיידי. ניתן להשתמש בצורות רבות יותר של מריחואנה הפועלות לניהול מתחים לאורך זמן.

ניתן להשתמש בטיפול במריחואנה בשילוב עם טכניקות טיפוליות אחרות לטיפול ב- PTSD. ניהול התסמינים של PTSD שעשויים להתלוות לקטיעה, קנאביס יכול לסייע בעבודה דרך הרגשות הקיצוניים של PTSD בבטחה.

זנים מומלצים לקטועי גפיים

להלן מספר זנים של קנאביס מהטובים ביותר שיכולים לסייע לקטועי גפיים ולשאר תחלואות נלוות כמו למשל בכאבי פנטום.

רויאל קוש

  • נלחם בכאב
  • משאיר ראש צלול
  • שומר על אנרגיה
  • מושלם לשימוש בשעות היום
  • משכך כאבים


painkiller XL

  • משכך כאבים
  • יחס THC / CBD מאוזן
  • סאטיבה דומיננטי
  • שומר על חוויה ברורה ממוקדת ושמחה

אלמנה לבנה

  • זן אינדיקה דומיננטי
  • משכך כאבים
  • מרומם ומרגיע

ג'ק הרר

  • זן סאטיבה
  • משכך כאבים
  • סאלה עם ראש צלול
  • מעורר רגשות
  • ממלא באנרגיה
  • 40% סאטיבה, 30% אינדיקה, 30% רודראליס

מקורות

-http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12617376

-http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17296917

-http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17000887

-http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31302625

-http://www.marijuanadoctors.com/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28532464

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29351504

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=medical+cannabis+amputation

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים