קנאביס עוזר להשתלת איברים

קנאביס עוזר להשתלת איברים

קנאביס עוזר להשתלת איברים
קנאביס עוזר להשתלת איברים

קנאביס עוזר להשתלת איברים עבור חולים רבים הסובלים מהידרדרות בתפקוד או פגיעה באיברים,השתלה היא הפתרון הרפואי לו הם ממתינים לעתים שנים רבות. בגופו של כל אדם ובתוך כל איבריו קיימת אוכלוסיה מורכבת וייחודית של בקטריות,ווירוסים ורעלנים שמוכרים למערכת החיסונית של אותו אדם. איבר מגופו של אדם אחר מכיל 20%- אוכלוסייה שונה לחלוטין של גורמים אלו,שאינם מוכרים למערכת החיסון של המושתל.

לכן בקרב המושתלים,המערכת החיסונית מזהה את האיבר החדש כגוף זר,אויב,ותוקפת אותו במנגנונים שונים. מסיבה זו מושתלי איברים מתחילים בטיפול לדיכוי מערכת החיסון לקראת ההשתלה,ולרוב ממשיכים טיפול זה כל חייהם,כאשר אחת מתופעות הלוואי שלו היא פגיעה בכליות,בנוסף לפגיעה המובנת מאליה ביכולת להתמודד עם זיהומים ומחלות.
האינטרקציה בין קנאביס למערכת החיסון עוד ב 2013 חוקרים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת טמפל שבפילדלפיה גילו שהטיפול באמצעות קנאביס עוזר למניעת דחיית השתל,מאז בוצעו מחקרים נוספים והממצאים מצביעים שוב ושוב על אפקטיביות החומרים הפעילים שבקנאביס בצמצום ומניעת תגובת הדחייה של מערכת החיסון של המושתל את השתל. למרות שינויים אלו ברב המקרים מדיניות בתי החולים עדיין מפלה את צרכני הקנאביס לרעה,אפילו כשמדובר בצרכני קנאביס רפואי. הגישה החדשה בשיח הרפואי היא עדיין דעת המיעוט היות והחלשת המערכת החיסונית על ידי הקנאביס,כמו גם על ידי טיפולים קונבנציונליים,מעלה את הסיכון לזיהום אצל המושתל. כאמור זיהום שיצא משליטה הוא אחד הפרמטרים שבגינם שוללים מועמדות להשתלה, כיוון שסיכויי האיבר להיקלט כראוי בגוף המושתל אינם טובים. יחד עם זאת מידת הסיכון בהתפתחותם של הזיהומים שמקושרים כיום לשימוש בקנאביס,איננה ברורה. יש להעריך את מידת הסיכון ולשקול אותה ביחס לתועלת שהמטופל מקבל מהשימוש בקנאביס, בוודאי כאשר מדובר במקרים של שימוש רפואי יש לבחון את מידת הסיכון בזיהומים אלו גם לאור הראיות הקליניות מהשנים האחרונות המצביעות על כך שהקנאביס עוזר להשתלות איברים.

קנאביס עוזר להשתלות איברים

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

הקסהידרוקנבינול HHC
CBD

הקסהידרוקנבינול HHC

הקסהידרוקנבינול HHC הקסהידרוקנבינול HHC- קניבואיד חדש שהצטרף לאחרונה לרשימת הקניבואידים החיוניים בצמח הקנאביס. צמח הקנאביס

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים