היתרונות הרפואיים של THC

היתרונות הרפואיים של THC

היתרונות הרפואיים של THC
היתרונות הרפואיים של THC

היתרונות הרפואיים של THC – , טטרא-הידרו-קנבינול, הוא הכימיקל שאחראי על רוב האפקטים הפסיכולוגיים של המריחואנה. הוא פועל ממש כמו כימיקלי קנבינואיד שנוצרים באופן טבעי על-ידי הגוף.  זהו המרכיב העיקרי במריחואנה שגורם ל-"היי" (הערת המתרגם – להיות מאושר "עד השמיים" ורגוע), אבל להיות ב- "היי" זה לא רק מה שהוא גורם,אלא יש לו קשת רחבה של יתרונות רפואיים והדיווח הרווח הוא שבין יתרונותיו הרבים הוא מקל גם על כאב, על בחילה ודכאון.

יתרונות רפואיים:

הקלה על כאב:

היתרונות הרפואיים של THC אחד מהשימושים הנפוצים במריחואנה הוא הקלה על כאב, וכפי שמסתבר THC הוא אחד המרכיבים במריחואנה שאחראי על אפקט הרגעת הכאב.

מחקרים מראים ש THC מפעיל נתיבים במערכת העצבים המרכזית, שפועלים לחסום איתותים של כאב ומונע מהם מלהיות נשלחים למוח. באותו האופן קנאביס הוצג כיעיל ביותר נגד כאב נוירופאתי (הערת המתרגם – קשור לנוירונים) או כאב עצבי.

יכול לטפל בגלאוקומה:

היתרונות הרפואיים של THC – THC יכול לטפל ואף למנוע מחלת עיניים שנקראת גלאוקומה, מחלה שמעלה את הלחץ בגלגל העין, פוגעת בעצב הראיה וגורמת לאיבוד הראיה. מריחואנה מורידה את הלחץ בתוך העין (תוך-עיני), ובהתאם למכון העין הלאומי:" מחקרים בתחילת שנות ה-70' הראו שמריחואנה כאשר עישנו אותה, הורידה לחץ תוך עיני (IOP) אצל אנשים עם לחץ נורמלי וגם אצל אנשים עם גלאוקומה. האפקטים הללו של הסם עשויים להאט את התקדמות של המחלה ולמנוע עיוורון".

בחילות והקאות:

היתרונות הרפואיים של THC – אין השוואה בין THC למתנגדים החדשים לסרוטונין. מחקירות עכשוויות אחרונות עולה כי THC במנות קטנות משפר את היעילות של סמים/תרופות אחרים נגד בחילות אם לוקחים אותו ביחד איתם. ברפואה העממית קנבינואידים רפואיים הם פופולאריים ובדרך כלל משתמשים בהם בנסיבות אחרות של בחילות כולל איידס והפטיטיס.

עוזר לשינה:

היתרונות הרפואיים של THC – הרבה מודעים לאפקט השראת השינה של המריחואנה, ומחקרים מראים ש- THC הוא האחראי העיקרי לכך. למעשה ניסויים שבוצעו בשנות ה-70' מצאו שמנות אורליות  (הערת המתרגם – כלומר דרך הפה) של THC עזרו גם לאנשים בריאים וגם לסובלים מנדודי שינה להירדם מהר יותר.

מעניין שמחקרים יותר עכשויים גורסים ש THC יכול גם לשפר נשימה בשינה ולהקטין הפרעות בשינה אצל הסובלים מהפרעות נפוצות שנקראות "דום נשימה בשינה" (SLEE APNEA). החוקרים עובדים כעת על פיתוח תרופה המבוססת על THC לטיפול במצבים כאלה.

הפרעות של התקפים/פרכוסים:

THC משמש לטיפול פוטנציאלי בכמה מצבים נוירולוגים, כולל אפילפסיה, וזה נושא שהוא מהווה מחלוקת חמה.

ישנם נושאים חוקיים שמקיפים את הגישה לקנאביס, כמו-גם חוסר במחקרים מדעיים המוכיחים את היעילות והבטיחות שבשימוש במריחואנה כטיפול בפרכוסים.

היתרונות הרפואיים של THC

לקריאת המאמר באנגלית

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

הקסהידרוקנבינול HHC
CBD

הקסהידרוקנבינול HHC

הקסהידרוקנבינול HHC הקסהידרוקנבינול HHC- קניבואיד חדש שהצטרף לאחרונה לרשימת הקניבואידים החיוניים בצמח הקנאביס. צמח הקנאביס

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים