גידול קנאביס רפואי – מומחה לגידול קנאביס רפואי איך מגדלים קנאביס רפואי ? טיפים לגידול קנאביס

גידול קנאביס רפואי
גידול קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי – גידול מקצועי של קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי המדריך המלא כולל טיפים מקצועיים מאוד המדריך המלא לגידול קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי – בכתבה זאת נאגד עבורכם את כל המידע הרלוונטי בנושא, גידול קנאביס רפואי. המסע שלנו יתחיל מההיסטוריה של הגידול של צמח הקנאביס לשימוש רפואי וימשיך לסקירה של הנושאים החשובים להבנה על מנת לגדל קנאביס רפואי לפי הניסיון שלנו וכפי שממליצים המומחים הנחשבים ביותר בתחום. משם נמשיך ונסביר את שיטות הגידול המועדפות לגידול קנאביס, בפנים ובחוץ.
נתמקד במונחים חשובים כמו: האור, האדמה, (שאר משתנים חשובים לגדיול קנאביס רפואי) ההבדלים בין גידול בחוץ או בטבע לבין גידול בתוך ארון או באוהל גידול (הפופולארי במדינות המערב). תחילת הכתבה תהייה אכן יותר אינפורמטיבית ובהמשכה נגיע לתאכלס, אז אם אתם מרגישים שההיסטוריה והמונחים הדרושים לגידול מובנים לכם, אתם מוזמנים לגלגל למטה לחלק המעשי.

גידול קנאביס רפואי – ההיסטוריה של צמח הקנאביס והשימוש בו על ידי בני האדם מתוארכת לאלף השלישי לפני הספירה בהיסטוריה הכתובה, כפי שעולה מן הראיות הארכיאולוגיות, ואולי אף רחוק יותר. במשך אלפי שנים, צמח הקנאביס הוערך על ידי בני אדם בשל השימוש שלו עבור יצירת סיבים לבניית חבלים, תוסף מזון ותרופות. תרבויות מסוימות רתמו גם את המאפיינים הפסיכואקטיביים של הקנאביס או שמן קנאביס לשימוש דתי ולשימוש פנאי.
צמח הקנאביס הוא יליד למרכז ודרום אסיה. קנאביס הוא אולי אחד הצמחים הראשונים שבני אדם החלו לעבד לצרכיהם באזורים בהם התיישבו. צמח הקנאביס טופח ביפן מאז התקופה הטרום-ניאוליתית שם הכינו ממנו חבלים והשתמשו בו לצרכי רפואה.

באתר ארכיאולוגי באיי אוקי ליד יפן נמצא כד שהכיל חומצה של קנביס שתוארכה על ידי המדענים לשנת 8000 לפנה"ס בקירוב. ממצאים אריכואולוגים נוספים המצביעים על גידול של צמח הקנאביס נמצאו בסין ותוארכו אל התקופה הניאוליתית, עם טביעות של חומצת קנביס בסיבים שנמצאו על קדרות מתרבות Yangshao המתוארכים מן האלף 5 לפנה"ס. בנוסף לסין נמצאו ממצאים שהוכיחו שימוש של צמח הקנאביס לצרכים רפואיים בקוריאה, טיוואן, ויאטנם ועוד.
בשנת 2737 לפנה"ס הופיע התיאור הראשון בכתבים רפואיים סיניים עתיקים.
בהודו צמח הקנאביס שימש בטקסים דתיים לשיווה, האלה, היוצרת והמשחתת של המין האנושי, ומתוארת לא פעם בכתבים כאלה שאהבה את צמח המריחואנה.

צריכת קנאביס הינה גם חלק מהטקסים הקדושים בחלק מהפסטיבלים לאלה שיווה. בכתבים דתיים ישנים מהודו העתיקה, משקה חשיש מתואר כמשקה אלוהי, ובתרגום מהציטוט: "טוב לכל מה שהאדם זקוק לו", איתות להכרה בסגולות הרפואיות של צמח הקנאביס.

ההיסטוריה של גידול קנאביס למטרות רפואיות איננה עצרה בסין והודו העתיקה, כתבים רבים נחשפו מהתרבויות היוונית והרומאית העתיקות, שעוסקים בגידול נחשפו בכמויות גדולות. בכתבים מיוון ורומא העתיקה מופיעים סקירות ומדריכים לשימוש בצמח המריחואנה
למטרות רפואיות, בעיקר בתחום העיכול ולטיפול בדלקות ופציעות עור.

עדויות לשימוש עתיק בקנאביס רפואי נמצאו גם באזורנו בין תרבויות כמו האשורים, מיצריים וכנראה גם בין עמים כנענים שונים כמו בני ישראל שהשתמשו בתקופה התנכית בצמח הקנאביס.
תרבויות מאוחרות יותר כמו האימפריה המוסלמית {הידועה גם כמדינה המוסלמית של ימי הביניים, הוא שם כולל לישויות הפוליטיות המוסלמיות שהתקיימו מימי הנביא מוחמד (570-632) עד לתקופה העות'מאנית} המשיכו להפיץ את הגידול של צמח המריחואנה למטרות רפואיות וניתן למצוא כתבים רבים מאותה תקופה העוסקים באופן שיש לגדל ולטפח זנים שונים של צמח הקנאביס.

גידול קנאביס רפואי – כעת נפנה לדבר על מיהו צמח הקנאביס בעצם? מה התכונות של הצמח ? ומה הם המינים השונים אליו הוא מתפצל?
הקנאביס שייך לגנום הקנאביס במשפחת הקנביסה, והוא כולל שלושה מינים, קנאביס סטיבה, קנאביס אינדיקה וקנאביס רודראליס. צמח הקנאביס מסווג במערכת APG II (המערכת השכיחה ביותר לסיווג זנים). צמח הקנאביס הינו צמח שפרטיו מתחלקים לזכר ונקבה וגדלים לאורך כל השנה ואינם תלויים בעונות.

זנים מסוג קנאביס סאטיבה וקנאביס אינדיקה בדרך כלל מסוגלים לצמוח לגבהים מרשימים, עם כמה זנים המסוגלים להגיע ל4 מטר, או יותר.
הצמחים הנקביים מייצרים tetrahydrocannabinol)THC) (עד 29% לפי משקל) והזכרים אינם מייצרים THC.
זנים מסוג קנאביס רודראליס ruderalis גדלים להיות צמחים נמוכים מאוד ביחס לקנאביס סאטיבה וקנאביס אינדיקה, מייצרים רק כמויות זעירות של THC, אבל עשירים מאוד בחומר הפעיל מסוג קנבידיול (CBD), אשר עשוי להוות כ40% מסך הקנבינואידים בצמח .
זנים של קנאביס רודראליס בדרך כלל משמשים להכלאה בין זנים שונים למטרת גידול בשל התכונות שלהם לפרוח באופן אוטומטי ולכן זן המכיל הכלאה בין שני מינים ruderalis, אינדיקה ו / או גנים של קנאביס sativa (המכונה בדרך כלל autoflowering) נפוצים מאוד מבחינה מסחרית ותפוצתן רק הולכת ומטפסת מאז תחילת שנות האלפיים.

הדרישות לגידול וטיפוח צמח הקנאביס
גידול קנאביס רפואי – צמח הקנאביס זקוק למספר תנאים על מנת לגדול ולשגשג. כעת נפנה לסקור את אותם מאפיינים:

מצע גידול
קרקע- הקרקע הנדרשת, צמח הקנאביס זקוק לקרקע להצמיח בה שורשים אך גדל גם עם שיטות כמו הידרופוניקה או גידול אוויר Aeroponics. שני תחומים חשובים בנושא הקרקע של הצמח הם 1)אחוז המינרלים באדמה וסוגם 2)רמת חומציות.
1)מינרלים- קרקעות המשמשות לשתילה מסחרית בדרך כלל מכילים את חומרי היסוד התזונתיים הבסיסיים, כלומר, חנקן, זרחן ואשלגן. חומרים מזינים מסופקים לעתים קרובות אל הקרקע באמצעות דשנים, פעולה המצריכה ידע ומיומנות.
2)רמת חומציות PH- הערך הרצוי עבור כל צמחי הקנאביס נע בין 5.8 PH ל 6.5 PH. זנים מסחריים של קנאביס יותר נוטים לכיוון ערכים של 6.5 PH במדד החומציות.

חום
טווח הטמפרטורות היומית האופטימלי לקנאביס נע בין 24 עד ל-30 מעלות צלזיוס. בטמפרטורות מעל 31 מעלות צלזיוס ומתחת ל-15.5 מעלות צלזיוס, נראה ירידה בעוצמה ואחוז ה THC וצמיחה איטית כללית ל הצמח. ב 13 מעלות הצמח עובר זעזוע קל, אם כי כמה זנים מסוגלים להתמודד עם טמפרטורה שכזאת באופן זמני.

אור
האור שצמח הקנאביס צריך לצרוך יכול להיות ממקור טבעי (לקנאביס הגדל בגידול חיצוני) או מקור אור מלאכותי (לגידול קנאביס בתוך חללים סגורים).תחת אור מלאכותי, הצמח נחשף בדרך כלל לאור במשך 16 שעות של אור ו 8 שעות של חושך מן הנביטה עד לפריחה, עם תקופות אור ארוכות יותר המסייעות לצמיחה ווגטטיבית, ותקופות חושך ארוכות המסייעות לפריחה. עם זאת, בדרך כלל קנאביס דורש רק שלוש עשרה שעות של אור רציף בזמן השלב הווגטטיבי. "שגרת פנס" הוא לוח זמנים תאורה חלופית אשר הוכיחה את עצמה, מוצלחת עבור גידול קנאביס, תוך חיסכון כמות משמעותית של אנרגיה. לבריאות אופטימלית, צמחי קנאביס דורשים תקופה של אור ותקופה של חושך.
מחקרים עדכניים שהתפרסמו בשנתיים האחרונות מראים שמשטר של אור מתמיד ללא תקופה של חושך, גורם לתגובות שליליות בצמח ובמיוחד מתחיל להראות סימנים של תגובה פוטוסינתטית נמוכה מהדרוש, חוסר מרץ, ירידה כללית בפיתוח כלי הדם. בדרך כלל, הפריחה נגרמת על ידי מתן של לפחות 12 שעות ביום של חושך מוחלט. פריחה בקנאביס מופעלת על ידי תגובה הורמונלית בתוך הצמח שהוא יוזם על ידי גידול אורך מחזור החושך שלו, כלומר הצמח צריך מספיק זמן חושך על מנת שתהליך הפריחה בצמח הקנאביס יתחיל. כמה זני אינדיקה דורשים מעט פחות מ 8 שעות של חושך בכדי להתחיל פריחה, בעוד כמה זני סאטיבה דורשים עד 13 שעות של חושך ביום.
פוטוסינתזה הוא התהליך שבו מיוצר חומר אנרגיה בצמחים, אצות ויצורים חד-תאיים אוטו טרופיים. אחד מתוצרי הלוואי של התהליך הוא החמצן, שחיוני לקיום החיים בכדור הארץ. התהליך מורכב משני שלבים עיקריים: הוא מתחיל בתהליך תלוי אור שבמהלכו נוצרים האנרגיה והמחזרים שדרושים לחלק השני שאינו תלוי באור, שבו הפחמן הדו-חמצני הופך לסוכר.
#עוצמת הוואט המומלצת לגידול פנים היא של 600 וואט

לחות
לחות היא כמות אדי המים הנמצאים באוויר ובאה לידי ביטוי באחוזים. הלחות חשובה מאוד לצמחי המריחואנה משום שהיא קובעת את מידת ההתאיידות, ככל שהלחות נמוכה יותר, כך גדל לחץ האידוי על הצמח וככל שיותר מים מאודים, יותר חומרים מזינים מזינים את צמח המריחואנה. עם זאת, אם לחץ האידוי הופך לגבוה מדי, הצמח יגן על עצמו מפני התייבשות באמצעות סגירת הנקבובית שלו. כתוצאה מכך הצמח לא יוכל לספוג עוד מים, והצמיחה שלו תפסיק.
לחות הינה מרכיב חשוב בצמיחה וטיפוח של צמח הקנאביס. מזג אויר יבש או חוסר בלחות מאטים את קצב הפוטוסינתזה. רמות הלחות האידיאליות לצמיחה אופטימלית הן ארבעים עד שישים אחוזים של לחות, משם שקל יותר לגדל בחוץ את צמח הקנאביס, באזורים טרופיים, אפריקה והמזרח התיכון.

מים
מים הם אחד הגורמים החשובים בגידול קנאביס. תדירות השקייה והכמות נקבעים על ידי גורמים רבים, כולל טמפרטורה ואור, הגיל, הגודל ושלב צמיחת הצמח ויכולתו של הקרקע לשמר מים. סימן בולט לבעיות מים הוא נשילה של עלים. מתן יותר מדי מים יכול להרוג צמחים במיוחד אם הקרקע בה הם גדלים מקבלת יותר מדי מים. אחת הסיבות שיתר מים רע לצמח, היא בגלל שחמצן לא יהיה מסוגל להיכנס למערכת השורש של הצמח.
החיידקים האנאירוביים מתחילים להצטבר עקב תנאי מים מעופשים. הם מתחילים לכלות שורשי צמחים, חיידקים מועילים (אירוביים), כמו גם חומרים מזינים ודשנים. בעת שימוש בקרקע כאמצעי צמיחה, יש לאפשר לאדמה להתייבש כראוי לפני השקיית המים מחדש.

מינרלים
חומרים מזינים נלקחים מן האדמה על ידי השורשים של הצמח. חומרים מזינים (דשנים) ומזינים את הקרקע עד שהם מתרוקנים. דשנים יכול להיות כימיים או אורגנים, נוזליים או אבקתיים, ובדרך כלל מכילים תערובת של מרכיבים. דשנים מסחריים מכילים רמות שונות של NPK (חנקן, זרחן ואשלגן). באופן כללי, הקנביס זקוק ליותר מ- P ו- K במהלך כל שלבי החיים שלו. נוכחות של חומרים מזינים משניים (סידן, מגנזיום, גופרית) מומלץ. חומרים מזינים זעירים (למשל ברזל, בור, כלור, מנגן, נחושת, אבץ, מוליבדן) מתגלים לעתים רחוקות כחסרים אך נרשמו כבר מספר מחקרים שציינו שחוסר בברזל ונחושת יכולים להיות קטלניים לחלק מזני הקנאביס.

גידול קנאביס רפואי – כעת נתחיל בחלק הפרקטי של גידול קנאביס רפואי.
ישנם מספר שלבים בגידול צמח הקנאביס מזרע לצמח יפה, עם פרחים שאנו יכולים לעשות בהם שימושים רפואיים.
אנו נחלק את ההנחיות לעשרה שלבים רלוונטיים הם הסברים מפורטים.

שלב 1: בחר את מקום הגידול

שלב 2: בחר את האור שלך

שלב 3: בחר מצע גידול

שלב 4: בחרו את החומרים המזינים עבור הצמח שלכם

שלב 5: איפה ניתן להשיג צמחי קנאביס

שלב 6: Germinate שלב ההזרעה

שלב 7: שלב הצמיחה – רק גבעולים ועלים

שלב 8: שלב הפריחה – ניצנים מתחילים לגדול!

שלב 9: קציר הקנאביס

שלב 10: יבש את הפרחים כמו מקצוען

שלב 1: בחר את מקום הגידול
את החלק הזה נחלק לגידול פנים וגידול חוץ.
גידול פנים-גידול בבית הוא גידול המאפשר יותר פרטיות מאשר גידול בחוץ ונותן לנו שליטה רבה יותר על הגידולים שלנו. היכול שלנו לשלוט ברמת החומציות וכמויות המינרלים קלה יותר בגידול פנים.

יש לנו שליטה רבה יותר על הכל בסביבה סגורה עם זאת, גידול קנאביס בסביבה מקורה מגיע עם יותר אחריות. כמגדל פנים, הצמחים שלך סומכים עליך ועל הטיפול שלך על מנת לשרוד. אם לא תספק את כל המשתנים שהצמחים שלך צריכים, הם ימותו.
אנחנו יכולים לגדל קנאביס כמעט בכל מקום שיש לו גישה קלה למים ואוויר צח … במקומות כמו:

-חדר פנוי

-ארון

-מוּסָך

-אוהל גידול

-חדר אמבטיה נוסף
כאשר חושבים על איפה לגדל בתוך הבית, אנחנו צריכים גם לשקול את הטמפרטורה של שטח הגידול (ולזכור שהטמפרטורה של החדר תעלה ברגע שנכניס מנורות ושאר מכשירים שיעזרו לצמח לגדול).
מדחום – טמפרטורה חשובה מאוד על מנ לגדל קנאביס בתוך מקום סגור וגדל במהירות כשהצמח חשוף לחום בטווח של 20-30 מעלות צלזיוס.
כאשר הצמחים קצת יותר מבוגרים, בשלב הופעת הניצנים / פריחה, עדיף לשמור על טמפרטורות מעט קרירות יותר, סביב ,18-26°C על מנת לייצר ניצנים עם צבע, טריכומות וריח.
בגלל שהמעלות כל כך חשובות, הכי טוב להיות מסוגל לקבל כמות מסוימת של שליטה על הטמפרטורה של אזור הגידול שלך. כאשר קנאביס גדל בבית, הוא מקבל את האור והחום שלו ממנורות. בדרך כלל, ככל שהאורות חזקים יותר, הם מייצרים יותר חום.
אם אתה רוצה להתקין הרבה אורות בהירים בחלל קטן, סביר להניח שיהיה עליך להתקין מערכת מיזוג בנוסף למערכת המפלט(לאוויר) שלך כדי לוודא שאתה מסוגל לשמור על הטמפרטורות שלך בטווח הנכון.

אם אתה מתכנן לגדל רק מספר קטן של צמחים באוהל או תיבה, בדרך כלל אתה יכול להתקין מאוורר בכדי למשוך אוויר חם מן האורות, החוצה דרך חלון, בכדי לשמור על הטמפרטורה, הלחות והתנאים הנוחים לצמח הקנאביס.
יותר מידי אורות נוטים לגרום לבעיות חום,
ואנו נעזור לכם למצוא את האורות הנכונים עבור מרחב הגידול שלכם בשלב 2.

גידול חוץ- גידול בחוץ הוא זול יותר בכדי להתחיל משום שאיננו זקוקים למנורות או ליצור שטח לגידול מקורה, אם כי בגידול חוץ כמות הדאגות שלנו עולה ואנו זקוקים לשים לב לפרטיו של הגידול שלנו ובנוסף להאבקה אפשרית של הגידולים שלנו, אנשים שירצו לגנוב את הצמחים, חרקים ושאר חיות ומזיקים. היתרון הגדול בשיטת גידול זאת היא שהטבע לוקח מאתינו המגדלים את האחריות הכבדה של האור וסינון האוויר עבור הצמח כמו גם האדמה, בבחירת אדמה נכונה בחוץ, אנו מסוגלים למצוא קרקעות פוריות יותר עבור הקנאביס שלנו, ברמות שגידול פנים אינו יכול להתחרות.
כמובן, כאשר אתה מגדל בחוץ, לא תמיד ניתן לשלוט על הסביבה בצורה מושלמת. אם הסביבה יבשה, תצטרך מים עבור הצמחים שלך. אם הסביבה גשומה מדי, אתה צריך להגן על הצמחים שלך מפני ספיגה גבוה מידי של מים.

כשמדובר בטמפרטורות, כלל אצבע טוב על צמחי הקנאביס הוא אם זה חם מדי בשבילך, זה כנראה חם מדי עבור הצמחים שלך. ובדיוק כמו בני אדם, צמחי קנאביס יכולים למות אם נחשפו לקור מקפיא או חום רב מידי.
אז אם אתה יודע שזה הולך להיות חם מאוד או קר איפה אתה גר, ייתכן שיהיה עליך לנקוט צעדים נוספים בכדי להגן על הצמחים שלך מן האלמנטים של הטבע, כמו הגדרת חממה קטנה למשל.

שלב 2: בחר את האור לגידול שלך – איזה סוג של אור אתה צריך על מנת לגדל קנאביס בהצלחה?
באופן כללי, כאשר מריחואנה גדלה, יותר אור = יותר Buds פרחים. ישנם הרבה מקורות של אור לגידולים שונים של קנאביס,
ואספנו עבורכם רשימה של המומלצים ביותר:

-השמש

-נורות פלורסנט קומפקטיות(מסוג CFLs)

-נורות פלורסנט (מסוג T5 / T8)

-נורות LED

נורות מטאל האליד [לשלב הגידול]

-נורות סודיום בלחץ גבוה (HPS) לשלב ההפרחה

שלב 3: בחרו את מצע הגידול שלכם

לכל מצע גידול ישנם הדרישות שלו, הנעו מכמויות מים שונות, לשימוש בתוספי תזונה עבור הצמח על מנת לשמור על איזון בין המינרלים הנמצאים באדמה המשמשת כמצע הגידול שלנו.
אלה הם מצעי הגידול הנפוצים ביותר לגדול קנאביס רפואי:

קרקע – לגדל באדמה אורגנית העשויה מקומפוסט אורגני עבור החוויה הקלה ביותר של גידול, או להתחיל עם מוצרי אדמה כמו FFOF של חברת חוות השועלים האמריקאית או להתייעץ עם המשתלה הקרובה אליכם.

מיקס חסר אדמה – כל דבר מלבד אדמה כולל coir, perlite, vermiculite, וכו '(כל תערובות soilless נחשבים מבחינה טכנית לגידול הידרופוני משום שאין שימוש באדמה).

גידול במים / הידרופוניקה – על מנת לקבל את הצמיחה המהירה והתשואות הגדולות ביותר, במיוחד כאשר בשילוב עם נורות ומערכו של סינון אוויר ושמירה על לחות.

סוגים נפוצים פחות של גידול הידרו – חלק מהאנשים מגדלים עם שורשי צמחים התלויים באוויר מעורפל (Aeroponics) או בטנק עם דגים (aquaponics), אך אלה נפוצים פחות עבור מגדלי הקנאביס הרפואי.

כעת נפנה לשאלה מה הקרקע הטובה ביותר? האפשרות הטובה תהיה לייצר קומפוסט אדמה משלכם (או לרכוש אדמת קומפוסט) אשר מוביל לתוצאות מדהימות אבל מצריך קצת יותר עבודה (או כסף אם אתם קונים את זה).

עבור אלה מאיתנו שמעדיפים מיקס אדמה מוכן מראש, אני ממליץ להתחיל עם "פוקס חוות החקלאות של יער האוקיינוס" הפופולרי (המכונה לעתים קרובות FFOF) משום שהוא כבר מגיע עם הרבה חומרים מזינים ולכן עובד טוב מאוד עבור צמחי קנאביס צעירים. זוהי אדמה עשירה אך עדיין קצת אוורירית, סוג אדמה זה נמצא כבר בשימוש על ידי מגדלים של קנאביס רפואי במשך הרבה שנים.
אם יש לכם אפשרויות קרקע מוגבלות, ישנו צורך עז יותר לבחור תערובת אורגנית של אדמה, אנו ממליצים לכם לבקר את המשתלה הקרובה לביתכם ולהתייעץ עם אחד הגננים לגבי סוגי תערובות האדמה השונות שהם מוכרים.

שלב 4: בחרו את החומרים המזינים עבור הצמח שלכם

מגדלי קרקע – אלא אם כן אתה מגדל עם אדמה סופר קומפוסט, הצמח שלכם יצתרך לקבל חומרי הזנה אל הקרקע, בכדי לוודא שהצמחים שלכם יוכלו לגדול למיטבם. גם אם אתה מתחיל עם קרקע כמו FFOF, אתה עדיין צריך להתחיל בהוספת חומרים מזינים ברגע שאתה מגיע לשלב פורח / נבגי.
Soilless & הידרופוני – אם אתם מגדלים בכל מדיום מלבד אדמה, כמו תערובת חסרת אדמה או ישירות במים, אתם רוצים שהצמח שלכם יקבל חומרים מזינים במיוחד בגידול בשיטת הידרופוניקה. כמה חומרים מזינים הם אפילו יותר ספציפים כמו "קאנה קוקו" שהוא חומר לעיבוד הכי טוב לגידול קנאביס כפי שנבחר על ידי איגודי מגדלים בארצו הברית וקנדה. כשאנו מגדלים בשיטות ללא אדמה עלינו לשים לב לכמות החומציות בתוספי התזונה שאנו מספקים לצמח שלנו, לצד כמו נתרן וסידן באדמה. כיום ישנם בשוק מוצרים אשר מכווננים על השלבים העיקריים בגדילת צמח הקנאביס ומותאמים לצרכים התזונתיים של כל שלב ושלב.

מים- בנוגע למים ההמלצה שלנו היא לפנות אל העירייה או המועצה האזורית האחראית על מקורות המים באזור בו אתם גרים ולבקש את דוחות המים. בדוחות האלו יופיע מושג שנקרא PPM (חלקי מיליון), מושג זה נון לנו אינדיקציה לגבי כמות החלקיקים שאינם מים במים המגיעים דרך הברזים שלנו. כל עוד למים באזור מגוריכם לא עולים את ה200-300 PPM, המים שלכם בטוחים לגידול קנאביס. מומלץ גם להסתכל על כמויות של מינרלים בדוחות המים ולהתקין מסנן בהתאם לכמויות הנתרן והסידן במים.

רמת PH- חשוב לשמור על ה- pH של סביבת השורש של הצמח שלם בכדי למנוע בעיות של תזונה בצמח שלכם.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לבדוק את ה- pH של המים בהם אתם משתמשים באמצעות מודד חומציות שניתן לרכוש בכל חנות גננות ומשתלה.
ישנם סוגים מסוימים של שיטות גידול (כגון באדמה של סופר קומפוסט אורגני) שבו אתם לא צריכים לבדוק את ה- pH של המים, אלא אם כן אתם נתקלים בבעיות. הסיבה לכך היא כי עם אדמה סופר קומפוסט, ישנם חיידקים החיים בקרקע ומווסתים את כמויות הPH באדמה. עם זאת חובה על כל מגדל לבדוק כפעם בשבוע את רמת החומציות במים ובאדמה שהוא מגדל, בדיקה ושמירה על pH בטווח הוא חובה.
גם אם אתם תספקו את הכמויות הנכונות של חומרים מזינים , צמחי הקנאביס שלם פשוט לא יוכלו לספוג אותם אם ה- pH אינו בטווח הנכון.זה ממש קל, מהיר וזול בכדי ללמוד כיצד לבדוק ולהתאים את ה- pH של המים שלכם, ויש "ערכות בדיקה pH" שנעשו במיוחד למטרה זו.
בדיקה והוספה של חומרים מזינים לוקחת 3 דקות בשבוע אך אם נעשית נכון, היא מגדילה את גודל הפרחים ואת כמות החומרים הפעילים (CBD ו- THC) בצמח.

מצע קרקע: לשמור על 6.0 – 7.0 pH

הידרופוניקה: לשמור על 5.5 – 6.5 pH

רוב האנשים שאינם בודקים pH יתחילו לראות סימנים של ליקויים בתזונת הצמח ובעיות גדילה שונות.
אם ה- pH בשורשי הצמח גבוה מדי או נמוך מדי, הצמחים שלכם לא יוכלו לספוג חומרים מזינים כראוי.

שלב 5: בחרו את הקנאביס שברצונכם לגדל (בחירת זן)

כעת נפנה לבחירת הזרעים או השיבוטים מהם נרצה להתחיל את גידול הקנאביס הרפואי שלנו. יתרון גדול של רכישת שיבוטים או זרעים ממקור מהימן הוא שאתם יודעים שאתם יכולים לסמוך על הגנטיקה שאתם מקבלים. לכן מומלץ להזמין את אותם זרעים או שיבוטים ממקורות מהימנים כמו חברות גדולות העוסקות במכירה של זרעי קנאביס או מגדל מיומן שאתם מכירים וסומכים עליו.
הצגת רשימה של ספקי זרעים שנבדקו ומצאו אמינים: http://www.growweedeasy.com/seeds
www.seedsman.com
www.bonzaseeds.com

השיגו שיבוטים – השגת שיבוטים מצריכה לדעת מישהו עם צמח קנאביס נקבי שיסכים לתת לכם שיבוטים.
בבחירת הזן שלכם עליכם לשאול את עצמכם, מה אתם מחפשים?, איזה מקום גידול יש לכם ומה תרצו לקבל מהצמח שאם מגדלים. זנים שונים בעלי כמויות גבוהות של החומר הפעיל CBD יתאימו יותר לגידול קנאביס רפואי בשילוב עם כמות THC קטנה יחסית.

שלב 6: Germinate שלב ההזרעה

אם יש לכם כבר שיבוט מושרש (צמח קנאביס חי) בבקשה דלגו לשלב 7.

ישנן שיטות רבות לנביטת זרעי הקנאביס.

אישית, אני חושב אחת הדרכים הקלות ביותר לנביטה של זרע קנאביס היא למקם אותו ישירות על מצע מותאם לגידול שניתן לרכוש מחנויות ייעודיות למגדלי קנאביס. כל דבר שהוא בחלקו סגור עם חתיכת דף או נייר טואלט רטוב יכול להספיק.

שלב זה ייקח בין 5 ל 7 ימים.

שיטת נייר מגבת להנבטה:

אתם תצטרכו…

-זרעי קנאביס

-2 צלחות

-מגבות נייר

-מים

-מקום לשתול זרעים נבוטים

הערה: אם נראה שהזרעים מראים גדילה בצורה של "מתיחה" כלפי מעלה או גדלים גבוה מאוד, בדרך כלל זה בגלל שהם רוצים יותר אור.

שלב 7: השלב הצמחי – שלב הצמיחה – של גבעולים ועלים.
לאחר שהצמח שלכם מתחיל להצמיח עלים, הוא נמצא רשמית בשלב הוגטטיבי. כמה זמן הוא השלב הווגטטיבית? בין שלושה שבועות לחודשיים, תלוי בזן ובשיטת הגידול.
צמחי קנאביס צעירים גדלים במהירות כאשר הטמפרטורה היא קצת יותר חמה מאשר טמפרטורת החדר, סביב° 20-30 מעלות צלזיוס. אבל כל עוד הם אינם חשופים לקור מקפיא או חום גבוה, הצמחים שלך צריכים להיות מסוגלים לגדול במגוון רחב של טמפרטורות.
בשלב זה, הצמח שלך יתמקד רק על לגדול ולהתחזק. ניצנים ופרחים עדיין לא חלק מן אוצר המילים של הצמח בשלב זה.
חסר בחומרים מזינים יבוא לידי ביטוי בשינויים מורפולוגיים על גבי הצמח ועליו(עלים נמוכים הופכים את צבעם לירוק ליים, ואז צהוב, ואז נופלים – הסימן הראשון של מחסור בחנקן, הסוג הנפוץ ביותר של חסר אם הצמח לא מקבל מספיק חומרים מזינים).

בשלב זה, אנחנו לא יכולים לדעת אם אחד מצמחי הקנאביס שלנו הולך להיות ילד או ילדה עדיין מה שרלוונטי מאוד, משום שרק נקבות מניבות פרחים.
אוֹר-

תנו לצמחים שלכם 18-24 שעות / אור ביום בשלב הוגטטיבי כאשר מדובר בגידול הגדל בבית. 18 שעות של אור ביום אופטימאליים לשלב זה.

אם הצמח גדל בחוץ, נסו לוודא שהצמח מקבל אור חזק וישיר במשך רוב היום, לפחות מ 10 בבוקר עד 4 בצהריים, ועוד אם אפשר.
לגודל שהצמח שלך יגיע אליו בשלב זה תהיה השפעה עצומה על הגודל הסופי של הצמח.
שאלה: איך אני יודע מתי שלב הצמיחה של המריחואנה נגמר?

תשובה: כאשר צמח המריחואנה נמצא בשלב הצומח, הוא רק מגדל צמיחה בצורת עלים וגבעולים.

בשלב הצמיחה, הצמח לא מגדל ניצנים / פרחים בכלל.

אנחנו יכולים לדעת מתי שלב הצמיחה נגמר כי הצמח מתחיל לגדל חלקים ספציפיים למין שלו (זכר או נקבה).

לדוגמה, שלב הפריחה החל כאשר הצמח מתחיל לגדל pistils / שערות לבנות / ניצנים אם הצמח הוא נקבה, ואת הכדורים / אבקה המשמשים להפריה אם מדובר בזכר.

שלב 8:שלב הפריחה

זהו השלב שבו הצמחים שלכם מתחילים להראות ניצנים. שלב זה יימשך עד הקציר!

במהלך שלב זה, תצטרך לדאוג ל:
-אור במחצית היום (12-12) לוח זמנים קל

-זיהוי המין של צמח הקנאביס

-להיפטר מכל הזכרים

אנחנו מגיעים לחלק המרגש!

רוב זני הקנביס מתחילים את השלב הזה ברגע שהם מקבלים לפחות 12 שעות של חושך ללא הפסקה בלילה. צמחים קנאביס הפורחים באופן אוטומאטי autoflower יתחילו את שלב הפריחה ללא צורך שינוי בתאורה.
אוֹר-
בתוך הבית- עליך לשנות את לוח הזמנים ל- 12-12, עם 12 שעות של אור ו- 12 שעות של חושך ללא הפרעה, בכל יום (בדרך כלל נעשה על ידי חיבור המנורות לטיימר) כדי שהקנאביס שלך יתחיל לפרוח (ביצבוץ ניצנים).
בחוץ- צמח הקנאביס הגדל בחוץ, באופן טבעי יתחיל לפרוח כאשר הימים יהפכו לקצרים מספיק, בדרך כלל כמה חודשים לפני החורף.

שלב הפריחה הוא המקום שבו הצמח עובר את "גיל ההתבגרות" ובעצם בוא אנו מגלים אם הצמח זכר או נקבה.

למרבה הצער, עבור זרעים רגילים, חצי מהצמחים שלכם יהיו בסופו של דבר נקבה וחצי יהיה בסופו של דבר זכר. לכן הרבה מגדלים מעדיפים להתחיל עם שיבוטים או קונים זרעים נשיים – וכתוצאה מכך ניתן לגדל גידולים רק של נקבות.
צמחים נקביים מתחילים לגדל שערות לבנות דקות על צמרות הצמח והגבעולים שלו. אלה הם pistils שלאחר מכן מתפתחים כדי להפוך לניצנים, מכל גביע יוצאות כמה שערות לבנות. שהן חדשות טובות, כלומר הצמח הזה בסופו של דבר יגדל לצמח קנאביס יפה עם ניצנים / פרחים שאנחנו יכולים לעשן או לאכול למגוון רחב של סגולות רפואיות.
זכר

נקבה וזכר.

עכשיו כשאנחנו לגמרי בשלב הפריחה, עדיף לשמור על טמפרטורות מעט קרירות יותר, סביב 18-26 ° C על מנת לייצר ניצנים עם צבע, ייצור trichome (טריכומות)וריח.
זה חשוב מאוד להשגיח על הצמח וההתפתחות של הפרחים שלו בשלב זה, כל סימן וסימפטום צריך להפעיל אצלנו את האזעקה.
סימנים כמו: חוסר בטריכומות על הפרחים, צבע חלש, עלים צהובים, פסים לבנים על העלה במקרה של יותר מידי מים, תקיפות מזיקים הנראות ככתמי נקודות שחורות על העלה ובשורש הפרח. בנוסף יש להשגיח על כמות החומרים המזינים שהצמח מקבל, במקרה של עדוף אנו נראה נקודות שחורות קטנות בסביבת שורש הצמח והחלק התחתון של הגבעול המרכזי.

שלב 9: שלב הקציר

מתי אנו יכולים לדעת שצמח הקנאביס שלנו מוכן לקציר?

יש לחכות עד שהניצנים שלנו יפסיקו לגדול ולהצמיח שערות לבנות חדשות. בשלב זה, הניצנים שלנו כבר צריכים להיות ריחניים.

המתינו עד שלפחות 40% מן השערות הלבנות ישנו את צבען (לכהה) ויתחילו להתפתל פנימה. סימן זה מסמל את תחילתו של הקציר. ניצנים שיקטפו עכשיו יהיו חלשים יותר.

קציר כאשר 50-70% של השערות יהיו כההות תביא לכמות THC הגבוהה ביותר

קציר כאשר 80-90% של השערות ייהיה כהה יותר יתאים עבור, אפקט נגד חרדה (חלק THC הופך ל- CBN מרגיע יותר)

החלק הקשה ביותר של גידול קנאביס רפואי עבור מגדלים חדשים הוא ההמתנה לזמן בוא הצמח מוכן לקציר.

ברגע שהצמח מוכן לקציר קחו לכם זוג מספריים נוחים לגינון והחלו להפריד את הגבעולים באופן עדין (רצוי עם כפפות גומי) על מנת שכמה שפחות לפגוע בפרחים שעל הגבעולים.

שלב 10: יבוש הפרחים החדשים שנקטפו

אחרי שהספקנו לחתוך את כל הפרחים מהצמח אנחנו רוצים לתלות אותם במהופך במקום קריר, כהה עם הרבה אוורור, כך שהם יכולים להתייבש.

יבוש פרחים לאט, יוביל לקבלת התוצאות הטובות ביותר וכדאי לבדוק לעיתים קרובות עובש או שהפרחים לא מתייבשים יותר מידי. עבדנו קשה מדי לאבד את היבול שלנו עכשיו!

כפי שציינו תהליך הייבוש מתחלק לשניים: בחלק הראשון נייבש את הפרחים כשהם תלויים הפוך בחדר או ארון קריר, בחלק השני נייבש אותם בצנצנות.
מדדים אופטימלים לייבוש-הפוך:

טמפרטורת החדר – בסביבות 21°C

50% לחות

סביבה אופטימלית לייבוש בצנצנות (ריפוי):

טמפרטורת החדר – בסביבות 21°C

58-65% לחות

כדי לייבש בצנצנות את הפרחים שלנו, יש לשים אותם בצנצנות סגורות היטב בגודל של צנצנות בירה במקום חשוך וקריר. ממלאים כל צנצנת בפרחים עד ל 3/4 משטח הקיבולת שלה.
במשך 2 השבועות הראשונים לריפוי(ייבוש בצנצנות), פתחו את הצנצנות פעם ביום למשך מספר שניות בכדי שהפרחים יוכלו לקבל אוויר צח ולשחרר לחות. אם הניצנים לחים כאשר נבדוק אותם, יש להשאיר את הצנצנת פתוחה לכמה דקות.
לאחר שהקנאביס שלך כבר נמצא בצנצנות במשך לפחות 2 שבועות, והפרחים שלו לא הרגישו רטובים בכל פעם שנבדקו במשך תקופה של שבוע לפחות, אנחנו יכולים להתחיל לפתוח את המכסה פעם בשבוע במקום פעם ביום.
הזמן המומלץ לתקופת הדגירה בצנצנות מתוארך בין חודש ימים לחודש וחצי וריפוי(ייבוש בצנצנות) של פרחי הקנאביס במשך יותר מ -6 חודשים לא עושה שום דבר, וקנאביס יכול להיות פחות חזק עם הזמן בשל שינוי של מולקולאת THC למולקולאת CBN. שמרו על הקציר שלכם במרחב אטום, יבש ומאים לאחסון לטווח ארוך.

גידול קנאביס רפואי – כעת לאחר שסיימנו את כל השלבים אנחנו יכולים לפנות אל ליהנות מפרי ידינו, אין צורך להתבאס עם היבול הראשון לא יוצא מאה אחוז, אנו ממליצים לנסות להתחקות אחר טעויות בניסיון ללמוד ולהשתפר. אין גם לשכול שהמזל משחק גם תפקיד חשוב בחוויות הגידול הראשונות, ממזל רע שיכול להתגשם בצורת מכת מזיקים או צורך בשינוי פתאומי של מקום הגידול.
גידול קנאביס רפואי מצריך גם הרבה מחקר עצמי, כל חולה שמעוניין ליהנות מהסגולות הרפואיות של צמח הקנאביס, ראוי שיחקור איזה זן מתאים למכאוב אותו הוא מבקש לרפא.
אנו מקווים שמצאתם את המידע בכתבה מספק. אנו מזמינים אתכם לבדוק בעצמכם את נושא גידול הקנאביס הרפואי ולא לשכוח להיות אופטימיים, הליך גידול הקנאביס הרפואי הינו תהליך ארוך ומורכב שצורך ידע רב וניסיון על מנת לצלוח בהצלחה.

מקורות:
1) http://pharmacy.olemiss.edu/marijuana/history/
2) http://www.ilovegrowingmarijuana.com
3) http://www.alchimiaweb.com
4) http://ww2.marijuanagrowing.com/
5) de Laet, Sigfried J.; Herrmann, Joachim (1996). History of Humanity: From the seventh century B.C. to the seventh century A.D. UNESCO. ISBN 923102812X
6) http://www.dutch-passion.com/en/grow-info/growing-cannabis-indoors/
7) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30193704
8) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30263218
9) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25123694
10) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30179535
11) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30061905
12) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29957088
13) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25638581
14) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29537065
15) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29462320
16) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29490316
17) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25582281
18) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29393303
19) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29291729
20) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29287224
21) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29102847
22) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28986974
23) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28983528


גידול קנאביס רפואי טיפים לגידול קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי – טיפים לגידול קנאביס רפואי : לא צריך להיות חובבי גינון גדולים כדי להתרגש מתהליך הגדילה של צמח הקנאביס, ההנבטה, הצבעים והריחות המדהימים מעניקים הצצה לתוך סודותיו הכמוסים של צמח הפלא. אם כבר זכיתם לצפות בתהליך הגדילה המלא של צמח הקנאביס, אין פלא שגם אתם נדבקתם בחיידק הגידול הביתי. רוצים להתחיל לגדל שתיל קנאביס בבית? עכשיו זה אפשרי, היפרדו לשלום מהדילר וקבלו כמה טיפים נהדרים שיעזרו לכם לגדל פרחים איכותיים ברמה מקצועית. בהצלחה.

גידול קנאביס רפואי – התמחות בבסיס הגידול

גידול קנאביס רפואי כדי לגדל נכון יש להבין קודם כל כיצד לעשות זאת, מהם התנאים העומדים לרשותנו, תנאי חוץ או פנים ומהוא הציוד הנדרש שיש לספק. בעבור גידול צמחים נצטרך 3 מרכיבים עיקריים – מים, אדמה ואור. שלושת אלו הינם מרכיבים טבעיים המצויים בטבע, אך אם נבחר לגדל בפנים נצטרך להתחקות אחר מרכיבים אלו בצורה הטובה ביותר, באמצעות מנורה, טפטפות ואדמה איכותית. לעומת זאת, אם נבחר לגדל בתנאי חוץ נצטרך לבחור למקם את הצמח בנקודה הטובה ביותר בה מתקיימים כל התנאים – אדמה איכותית, אור ישיר, טפטפות או השקיה קבועה. כל צורת גידול בעלת הגדרות ותנאים ספציפיים הדורשים למלאם כדי להגיע להצלחה. לדוגמה גידול בהידרו או גידול בארון סגור, ידרשו מאיתנו להתמחות בבסיס הגידול הספציפי שבחרנו.

גידול קנאביס רפואי – כתבו יומן גידול תיעודי

גידול קנאביס רפואי במחברת פשוטה דאגו לתעד את תהליך הגידול של צמח הקנאביס, מתאריך המדויק בו התחרשה ההנבטה ועד התאריך בו הצמח בקע מהאדמה, הקפידו לרשום הכול, למדוד גבוה ולכתוב את קצב הגדילה, כך תוכלו להיות בבקרה מתמדת על התפתחותו התקינה של הצמח. במצבים בהם מתעוררת בעיה כלשהי תוכלו לדבר מהי הסיבה לשינוי על ידי תיעוד מדויק, לכן, אם גם אם דאגתם להזיז מעט את הצמח ממיקומו, הוספתם דשן או פתחתם מאוורר בחדר הקפידו לרשום זאת.

גידול קנאביס רפואי ביקור יומי בחלל הגידול

אל תחסכו מה"ילדים היקרים שלכם" ביקור יומי, אם תרצו תוכלו גם לשיר להם שירי ערש. ביקורים יומיים בחלל הגידול מספקים לנו מידע הכרחי להמשך הגידול, בהם נוכל לזהות מחדלים או תקלות ולתקנם בין רגע. בנוסף, נוכל לבחון את הצמחים מ-360 מעלות, לראות את צבעם ולבחון מקרוב את קצב התפתחותם, לנפות חרקים ואפילו למנוע לחות. ככל שנקדים לזהות מזיקים כך נמדר בעיות התפתחות בהמשך.

גידול קנאביס רפואי – תחלופת אוויר בחלל הגידול

המשיכו בבחינה מתמדת של אזור הגידול, במידה והינכם מגדלים את צמחי הקנאביס בחלל סגור, כמו חדר או ארון, דאגו לסירקולציה תמידית של אוויר וחמצן בכדי למנוע לחות ועובש. אוויר עומד מעודד הצטברות של עובש, חיידקים וחרקים. בחדרים סגורים בחרו להוסיף מאוורר קיר שיעניק משב רוח עדין ובחללים פתוחים כמו מרפסת או חצר, דאגו למקם את הצמחים במקום בו יוכלו ליהנות משמש ומשב רוח טבעי. רוח תחזק את בסיס הצמחים, השורשים והגבעולים, כמו שאתם כבר יודעים, שתיל חזק הוא יגדל להיות צמח בריא.

גידול קנאביס רפואי – הימנעו ממגע או משחק בצמח

צמח הקנאביס מרגיש הכול, לעיתים מגע לא עדין יכול להביא להיחלשות גבעולים ואף לשבירתם. לכן, העדיפו להימנע ממגע ישיר או משחק בעלי, גבעולי ופרחי הצמח אלא אם יש צורך בכך. תלישה או גזירה של עלים בריאים אינה הכרחית כלל, העלים בעלי תפקיד חשוב בתהליך הפוטוסינתזה של הצמח, לכן האמונה רווחת כי הסרת עלים מן הצמח מתוך רצון להאציל את האנרגיה לטובת היבול או הפרחים שגויה למדי.

גידול קנאביס רפואי – שמרו על טמפרטורות נכונות

כמו שכולנו יודעים הטמפרטורות משתנות במשך מחזור יום של 24 שעות, בשעות הלילה הטמפרטורות עשויות להיות יותר נמוכות מאשר בשעות היום בשל העלמות השמש החזקה. כדי לגדל צמחי קנאביס בריאים, יפים ואיכותיים עלינו לשמור על טמפרטורות קבועות, הטמפרטורות הנכונות למשך היום יעמדו על בין 28 ל-32 מעלות ובלילה בין 10 עד 16 מעלות. זאת על מנת לאפשר לצמח הקנאביס להתחקות אחר מגז האוויר הטבעי אליו הוא רגיל משחר האבולוציה.

גידול קנאביס רפואי – שמרו על רמות לחות מתאימות

לעולם אל תשכחו את הלחות, בייחוד בתנאים פנימיים לחות היא עניין של חיים ומוות בעבור הצמחים שלכם. איך תעשו זאת? מד לחות וטמפרטורה יפתור את העניין בקלות. הלחות כמובן משתנה על פי עונות השנה וכן שלבי הגידול. בשלב הגדילה והתפתחות של הצמח על הלחות להיות מעל 40%, במקרים בהם מתרחשת ירידה משמעותית בלחות ניתן להשפריץ מים באמצעות שפריצר או מכשיר אדים בחלל החדר וישירות על הצמח.
בשלב מאוחר יותר בו מתחילים לצמוח פרחים הצמח יעדיף פחות לחות, כדי למנוע עובש העדיפו לשמור על רמת הלחות מתחת ל-45%.

גידול קנאביס רפואי – בחרו דישון איכותי

בשוק תוכלו למצוא מספר רב של חברות דישון המציעות את מוצריהם המוצלחים, כל יצרן בעל הוראות מדויקות על פיהם יש לדשן את הצמחים. דישון איכותי משמש כתוסף מזון לצמח הקנאביס ועשוי להשביח את התוצר הסופי – הפרחים! דשנים יהיו מחולקים ל-3 קבוצות שונות, דשן בעבור שלב הצמיחה, דשן בעבור שלב הפריחה וכן אנטיביוטיקה המחזקת כנגד מחלות, תחלואות או מזיקים.

גידול קנאביס רפואי – הכינו את הצמח לפני קטיף הפרחים

כאשר הצמח פורח, תוכלו לחזות במראה מרהיב של פרחי הקנאביס במלוא הדרם. בסוף תקופת הפריחה התחילו להכין את הצמח לקטיף הפרחים, תהליך זה ידרוש מכם להפסיק את הרגלי ההשקיה הקבועים המלווים בדישון וליצור שגרת ניקיון חדשה הכוללת השטיפה יסודית במים למשך 4-7 ימים של הצמח והשורשים. בתום התהליך השטיפה, בצעו "צום" בעבור הצמח, בחרו לא להשקות את הצמח כלל במשך 48 שעות, רק לאחר מכן תוכלו לקטוף בעדינות את הפרחים.

גידול קנאביס רפואי – איך לגדל קנאביס רפואי

לקריאת המאמר באנגלית


לערוץ שלנו ביו-טיוב THC-CBD שמן קנאביס – קנאביס רפואי

למאמר המדובב ביו-טיוב THC-CBD שמן קנאביס – קנאביס רפואי

גידול קנאביס רפואי

 

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

הקסהידרוקנבינול HHC
CBD

הקסהידרוקנבינול HHC

הקסהידרוקנבינול HHC הקסהידרוקנבינול HHC- קניבואיד חדש שהצטרף לאחרונה לרשימת הקניבואידים החיוניים בצמח הקנאביס. צמח הקנאביס

קרא עוד »

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. חיה

    היכן אפשר לרכוש שמן קנאביס רפואי?

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים