קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם
קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם –  הספקטרום האוטיסטי המוכר גם כקשת האוטיסטיתהרצף האוטיסטי, או בשם המקוצר אוטיזם, הוא רצף תסמונות שיש להן מכנה משותף ברור עם האוטיזם הקלאסי. כלל התסמונות קרויות בז'רגון המקצועי גם הפרעה התפתחותית נרחבת.
בעבר, הספקטרום חולק ל"אוטיזם קלאסי" ולתופעת שונות שהזכירו אותו, אולם כיום האוטיזם הקלאסי וחלק מאותן תופעות נחשבות ל"אוטיזם", ואילו חלק אחר של התופעות לא נחשבות יותר לאוטיזם. מדריך האבחון הקודם, הקרוי DSM-IV, הכליל בספקטרום, לצד האוטיזם הקלסי גם את תסמונת אספרגר ו"הפרעה התפתחותית נרחבת לא משויכת (PDD-NOS)", כשלצידן תסמונת טורט והפרעת ילדות דיסאינטגרטיבית (CDD), למרות ששייכותן לספקטרום הייתה פחות מובנת מאליה.
אוטיזם אינה מחלה ספציפית אלה מספר תסמינים שמאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. ישנם רופאים מסוימים שמאבחנים הפרעות קשב וריכוז ותסמונת אספברגר כחלק מהספקטרום האוטיסטי. אוטיזם מאופיין רבות כמצב הכולל : חוסר יכולת חברתית, קשיים בתקשורת והתנהגות חוזרת על עצמה ומופנמת.

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – סוגים מסוימים של אוטיזם נחשבים לתוצר של חוסר בחלבונים (או כמות נמוכה מידי)מסוג אנדוקנבינואידי שנמצאים בגופנו באופן טבעי ונמצא  שהמקבילה שלהם מעולם הצומח הם ה טי איץ' סי והסי בי די. מצב זה נכון לעוד מספר מחולות שאינן קשורות לאוטיזם. מכוני מחקר רבים בעולם מניחים שבגלל הקשר שבין החומר האנדוקנבינואידי שנמצא אצלנו בגוף לזה שנמצא בקנאביס רפואי יש להניח שטיפול במצבים של אוטיזם הנובעים מחוסר זה יכולים להיות מתוגמלים מאוד מטיפול בקנאביס רפואי.

http://www.whaxy.com/learn/what-is-cannabinoid-deficiency

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – שמן קנאביס –לטיפול באוטיזם באמצעות קנאביס רפואי תרומות רבות לתסמינים של אוטיזם הנחשבים פחות רצויים למשל : פציעה עצמית, הרס של רכוש, התקפי חרדה, אגרסיביות והתקפי זעם.
מחקר שנעשה ב2013 על ההשפעות של המערכת האנדוקנבינואידית באוטיזם מצא השפעות רבות ברמת הנוירונים שמובילות לירידה בהתנהגויות לא רצויות שתיארנו להנ"ל. המחקר המסתמך על מחקר נוסף שפורסם באותה שנה וחקר את ההשפעות על אזורים שונים במוח של החומרים הפעילים בקנאביס וכיצד הם משפיעים לטובה על המתמודדים עם אוטיזם.

http://www.cell.com/neuron/fulltext/S0896-6273(13)00361-9

http://www.cell.com/neuron/abstract/S0896-6273(13)00225-0

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – צוות מחקר בארה"ב מצא בשנת 2013 את הקשר שבין החומרים הפעילים בקנאביס רפואי למערכות בגופם של ילדים המתמודדים עם אוטיזם. בשל הקשר הידוע בין המערכת החיסונית לחומרים הפעילים בקנאביס רפואי והקשר של המערכת החיסונית להופעת אוטיזם אצל ילדים בקשו החוקרים לבדוק האם בחיזוק המערכת החיסונית של הילד נוכל לבלום את תופעת האוטיזם אצל ילדים שיאובחנו עם רמות קנבינואידים נמוכות בגוף ובמוח(בעיקר). המחקר שנעשה במחלקה לפרמקולוגיה באוניברסיטה של נפאל הגדיר אוטיזם כהפרעה נוירולוגית התפתחותית  הנגרמת מסיבות גנטיות וסביבתיות המשפיעות על הגוף. הצוות מסביר שניתן לראות באוטיזם כחוסר רגולציה במערכת החיסונית ובחד תאים בדמנו המתנהגים באופן שונה מאצל ילדים אשר אינם מתמודדים עם אוטיזם.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23585028

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – ישנם מחקרים רבים המתמקדים בסגולות הרפואיות של קנאביס רפואי בתחום הטיפול באוטיזם. מחקרים רבים מתמקדים בפעילות החלבונים הרצפטורים cb1 ו cb2 משום ההשפעה הידועה של חלבונים אלה על מערכת החיסון והפעילות התאית של התאים בגוף.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25704169

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – בין הסיפורים על ילדים שמתמודדים באוטיזם ומשתמשים בקנאביס רפואי מתבלט סיפורו של סאם ילד בן 8 מארה"ב והאופן שבו קנאביס רפואי שיפר את חייו. אורח חייו של סאם ובמיוחד התנהגויות לא רצויות כמו : לצרוח, לבעוט ולירוק נמדדו על מנת להבין את השינוי שעתיד הקנאביס הרפואי לחולל בחייו של סאם. הניסוי שהחל ב 2008 הביא עד לסיומו למסקנות הבאות בנוגע לחייו של סאם לאחר הטיפול באוטיזם שאיתו הוא מתמודד באמצעות קנאביס רפואי והמסקנות הן : קנאביס רפואי הוריד בכמות משמעותית התנהגויות לא רצויות ועזר לסאם בהעלאת איכות החיים שלו . הוריו של סאם העידו שסאם נראה שמח יותר מלפני הטיפול בקנאביס רפואי וציינו את השיפורים הבאים בתוך שלוש קטגוריות של שיפור גדול, שיפור בינוני ושיפור מועט.
בשיפור גדול הוריו של סאם תיעדו : ירידה משמעותית בבכי ללא סיבה, ירידה משמעותית בהתקפי חרדה, ירידה משמעותית בחוסר שיתוף פעולה.
בשיפור בינוני מצאו הוריו של סאם : שיפור באופן שבו סאם משתף אחרים בזה שהוא שמח, שיפור בהתמודדות עם שינוים פתאומיים בלוח הזמנים ועוד.

בשיפור מועט- תיעדו הוריו של סאם: יכולות טובות יותר בלמידה, התנהגות חברתית טובה יותר כלפי חבריו לכיתה ועוד.
הניסוי במקרה של סאם הופסק לאחר 6 שנים בשנת 2014 לאחר שהוריו של סאם וכל הסביבה כבר השתכנעה ממזמן בסגולות הרפואיות של צמח הקנאביס וכמה הן עזרו לסאם לפרוח. סאם היום משתמש בקנאביס רפואי בין 4 ל6 פעמים בשבוע בעיקר בשעות הצהריים המאוחרות. הטיפול בסאם באמצעות קנאביס רפואי במהלך שש שנים אלו עזר לסאם לבנות קשרים חברתיים ולצמוח ולגדול לנער שמח שסובל פחות ופחות מהתסמינים הלא נעימים הנלווים לאוטיזם.
כפי שניתן לראות מהמקרה של סאם הטיפול בקנאביס רפואי שיפר את איכות חייו שלו ושל הוריו ועזר להם להתמודד טוב יותר עם הייחודיות של סאם . לצפייה בסאם החמוד:

קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם – לסיכום ניתן לסקור את המידע שסיפקנו ולראות שלקנאביס רפואי יכולה להיות השפעה חיובית רבה על הסובלים מאוטיזם, באמצעות הסגולות של קנאביס רפואי והחומרים הפעילים בו אנו יכולים לעזור לחזק את המערכת החיסונית והעצבית של המשתמשים בקנאביס רפואי להתמודד עם אוטיזם. רוב המחקרים התמקדו ברצפטורים החלבוניים cb1 ו cb2 בשל השפעתם הרבה על הגוף ובמקרה זה על המערכת החיסונית והעצבית של הגוף הקשורות באופן ישיר לאוטיזם. עוד ראינו כיצד מחקרים תומכים בשימוש בקנאביס לטיפול באוטיזם או יותר נכון לטיפול בתסמינים הלא רצויים ובמיוחד ההתנהגותיים שמופיעים באוטיזם. קנאביס רפואי הוכח כמוריד אגרסיביות וחרדה אצל הסובלים מאוטיזם וכך משפיע על התנהגויות חברתיות שונות לטובה.

לקריאת המאמר באנגלית

קנאביס ואוטיזם

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

הקסהידרוקנבינול HHC
CBD

הקסהידרוקנבינול HHC

הקסהידרוקנבינול HHC הקסהידרוקנבינול HHC- קניבואיד חדש שהצטרף לאחרונה לרשימת הקניבואידים החיוניים בצמח הקנאביס. צמח הקנאביס

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים