המערכת החיסונית שלך – איך להגן על המערכת החיסונית שלנו בצורה הטובה ביותר ?

המערכת החיסונית שלך

המערכת החיסונית שלך איך להגן על המערכת החיסונית שלנו בצורה הטובה ביותר?

המערכת החיסונית שלך – בימים אלה בהם מדינות העולם כולו מתמודדות מול נגיף הcovid19  אחת השאלות הכי נפוצות היא איך להגן על המערכת החיסונית שלנו בצורה הטובה ביותר ?

המערכת החיסונית שלך
המערכת החיסונית שלך

המערכת החיסונית שלך – באופן כללי ובאופן טבעי המערכת החיסונית שלנו, עוד מילדות, עושה עבודה ניפלאה ביותר בהגנה על גופנו מפני מחוללי מחלות למיניהם: חיידקים, וירוסים וכל מיני מרעין בישין למיניהם.

אולם, לעיתים המערכת החיסונית נכשלת בעבודתה להגן עלינו מפני הרעה, ואזי הפתוגן עלול לחדור לגוף החי ולחולל ל"ע מחלה, בין קלה בין חמורה, מדענים ואנשי המחקר מנסים מזה שנים רבות, אולי עוד מימי המצאת מקצוע הרפואה, ובעיקר עם ההתפתחות הטכנולוגית שמואצת לאורך השנים ומספקת לנו כלי בדיקה ומדידה חדשים כל הזמן,

מנסים להבין האם ניתן למנוע את הכשל הזה של המערכת החיסונית ולמנוע בצורה אופטימלית יותר חדירה של פתוגנים מחוללי מחלות על ידי העצמת המערכת החיסונית בדרכים מסויימות ואולי אף מגוונות.

המערכת החיסונית שלך – מה אם נחייה על פי דיאטה בריאה יותר? ניקח יותר וויטמינים?

נעזר ברפואה טבעית:דיקור סיני, תוספים צמחיים, פרחי באך? האם כל השינויים האלה אכן בפועל יסייעו לכל האנשים או לרובם לייצר מערכת חיסונית כמעט מושלמת? זו אכן שאלת השאלות, זה מפתה מאוד לחפש בגוגל או בכל אמצעי מידע אחר דרכים שיעצימו לנו את המערכת החיסונית, אך הביצוע בפועל וההגעה לתוצאות הרצויות הוא כלל לא מובטח, לא פשוט, אפילו חמקמק!

המערכת החיסונית שלנו היא אינה מערכת תפקוד עצמאית, אלא מערכת שלמה, תלותית בכל הגוף החי, והיא דורשת איזון והרמוניה עם כלל מערכות הגוף השונות וגם בה עצמה!

עד היום המורכבות של התגובה החיסונית אינה מוכרת היטב למדע וישנן שאלות רבות וטובות בתהיות על קנקנה, המערכת החיסונית שלך – אין לנו היום עדיין שום הוכחה חותכת חד משמעית שאורח חיים בריא ותוספת פעילות גופנית מבוקרת, מה שתמיד מוצהר כתרופת פלא לחיי נצח, שאכן הם יספקו לנו שיפור ויעילות גבוהה יותר של המערכת החיסונית.

עם כל הכבוד, ויש כבוד למחקר, בגופנו כ60 טרליון תאים ומתוכם כ20 מיליארד תאים של המערכת החיסונית, ללמוד את כולם ואת יחסי הגומלין ביניהם ייקח עוד זמן רב, אולי רב מאוד, המערכת החיסונית עצמה ב20 מיליארד תאיה, היא מורכבת ממכלול של תאים, מולקולות ואיברים שונים שפועלים בהרמוניה שגם סודה הברור עדיין נחבא מאיתנו.

המערכת החיסונית שלך – התגובה החיסונית עצמה מורכבת משני שלבים שונים אך קשורים זה בזה מעצם מהותם: שלב ההכרה שבו המערכת החיסונית מבדילה בין אינספור מחוללי מחלות אפילו עד הבדלים דקים ביותר ביניהם.

השלב השני הינו שלב התגובה, שבו המערכת החיסונית ממש נלחמת נגד הפולש הזר והמסוכן, אצל אדם בריא המערכת החיסונית יודעת להבדיל בין תא "עצמי" לתא "זר", אצל חולים במחלות אוטואימוניות זה כבר יותר בעייתי כי המערכת החיסונית אצלם לא יודעת לבצע היטב את ההבחנה הזו, ולכן הגוף נוטה לתקוף את עצמו.

המערכת החיסונית שלך – המערכת החיסונית מפתחת את עצמה עוד מהיותנו ילדים ויש לה "זיכרון". אם המערכת החיסונית תיפגוש מחולל מחלה שכבר התמודדה איתו בעבר, ככל הניראה הפעם היא תתמודד עימו מהר יותר ובקלות יתרה, כי היא זוכרת מה ניצח אותו בפעם הקודמת.

בלי קשר לחדירת גורם זר, המערכת החיסונית שלנו כל הזמן מייצרת תאי חיסון, גם אם היא לא תצטרך מעולם להלחם בשום גורם זר או עויין, גם הכמות של תאי מערכת החיסון שהיא מייצרת היא גבוהה הרבה יותר ממה שאי פעם יהיה לה סיכוי לנצל בפועל, עודפי התאים החיסוניים מתנקים מהגוף באחת משתי דרכים אפשריות: או על ידי מוות תאי מתוכנן שמכונה "אפופטוזיס", או לאחר מלחמה בגורם עויין שם הם מתים ומסיימים את תפקידם.

מהו שילוב התאים האופטימלי להכריע כל קרב ומהי כמותם הנכונה? את זאת רק המערכת החיסונית עצמה יודעת ולנו נותר רק לתהות ולחקור כיצד?

כיצד היא יודעת כל כך מהר וביעילות מה שמאות או אלפי שנות מחקר לא מצליחות להסביר בדיוק.

המערכת החיסונית שלך – עם העלייה בגיל, התגובה של המערכת החיסונית יורדת, ולכן גם אחוז המחלות בקרב המבוגרים עולה, על אף שעם השנים התפתחה הרפואה ותוחלת החיים עולה, ההתמודדות עם פתוגנים מחוללי מחלות מסוגים שונים ומעוצמות סיכון שונות לא ניגמר, ואולי גם לא ירד משמעותית.

אנו כבר במאה המתקדמת שלנו עם לוויינים בחלל ווירוס קטן אחד  הcovid19 שיתק את כל העולם לפרק זמן לא קצר ומי יודע אם היד עוד נטויה למחוללי מחלות נוספים, בימים אלה אנו חווים את עליונותה של המערכת החיסונית המסוגלת להבריא גם מבוגרים בני 102, 97, 96 וכך הלאה מהוירוס האימתני ששיתק את כל המטוסים, התחבורה והעסקים בעולם, בעוד מערכת חיסונית של צעירים בריאים בני 19-40 לא עמדו במעמסה ול"ע נפטרו מן הנגיף. לנו במעבדה עוד אין לא תרופה ולא תשובה.

מה שאף מפליא עוד יותר, שישנן עדויות מסויימות שעדיין נבדקות, לפיהן מי שכבר נדהקו והחלימו מן הנגיף, על אף קיום של זכרון במערכת החיסונית, עלול להידבק תוך זמן קצר ובחשיפה קצרה באותו הנגיף ולפתח את התסמינים בשנית. הנושא המפליא והמטריד עדיין ניבדק.

הcovid 19 הינו נגיף במערכת הנשימה מאותה משפחת נגיפים המחוללים דלקת ריאות ומחלות נשימה נוספות, מזיקים אלה מוכרים בעולם כגורמי התמותה העיקריים בקרב אנשים שמעל לגיל 65, הסברה היא שמגיל 65 ישנה ירידה בכמות של תאי מערכת חיסון, בעיקר בתאים המכונים תאי T, תאי T הם תאים שנלחמים במקורות זיהומיים, עם העלייה בגיל נצפתה ירידה בכמותם.

כמו כן העלייה בגיל הוכחה כמפחיתה את היעילות של חיסון. חיסונים שניתנו לאנשים בגיל צעיר היו יעילים יותר אצלם, כגון חיסונים נגד שפעת הניתנים בכל שנה בבתי החולים, לעומת יעילות קטנה הרבה יותר בקרב מבוגרים שקיבלו את אותה מנת חיסון.

המערכת החיסונית שלך – בקרב חולים אוטואימוניים המקרה חריף אף יותר, כי ככל שנחזק את המערכת החיסונית כך היא חלילה תגבר בתקיפה שלה כנגד עצמה…

בשורה התחתונה, עוד חזון למועד, בטרם נבין את ניפלאות המערכות החכמות בגופנו, שעד היום לא יוצר ולו דבר אחד המתקרב לרמת התחכום והפיתוח והצמיחה של המערכות הביולוגיות הטבעיות בגוף החי ובסביבתו.

לאור כל הידוע לנו, אולי ישנה נקודה אופטימית אחת: מחקרים לא מעטים הוכיחו שאורח חיים רגוע יחסית ובעיקר שמח תורם בצורה קריטית ומועילה למערכת החיסונית, אז בימים אלה של בידודים הולכים וחוזרים, בואו נהיה כולנו ליצנים רפואיים עבור הזולת ועבור עצמנו. נשפיע שמחה, חסד ואהבה לעולם ונקבל בחזרה את כל הטוב הזה. כרגע זהו המירשם היחידי שיכול לעבוד.

שמן קנאביס

המערכת החיסונית שלך

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

חמשת השמנים לטיפול משלים בברונכיטיס ודלקת ריאות
רפואה טבעית

קורס תמציות

סדנא לריפוי עצמי והכנת תמציות צמחים קורס תמציות –  סדנא לריפוי עצמי ולתהליך מיצוי צמחים.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים