היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

קוסמטיקה טבעית היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

קוסמטיקה טבעית
קוסמטיקה טבעית

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית – קוסמטיקה (בעברית: תמרוקים), היא מכלול כלים וטיפולים לטיפוח המראה של הגוף, ובפרט טיפוח העור, שיער הראש והציפורניים.

בטיפולים הקוסמטיים נכללים:

טיפוח שיער הראש

טיפוח שיער הראש באמצעות שמפו, קונדישנר ותכשירים נוספים.

איפור הפנים – ניקוי העור וטיפוחו

ניקוי העור וטיפוחו באמצעות תכשירים וטיפולים המשמשים לכך, וכן קילוף עור ("פילינג"), תהליך בו מוסרים תאי עור מתים. לטיפוח העור משמשים קרמים שונים, כגון קרם גוף, קרם ידיים וקרם פנים.

צביעת שיער – טיפולי החדרת לחות

טיפולי החדרת לחות וחומרים שונים ("מזוטרפיה") – טיפולים בהם מוזרקים או מוחדרים לעור חומרים החיוניים לבנייה תקינה של העור כגון קולגן ואלסטין.

הסרת שיער

הסרת שיער בשיטות כגון אפילציה הסרת שיער בלייזר או שעווה מחלקי הגוף שבהם הוא נחשב פוגע ביופי: ידיים, רגליים, חזה ועוד.

טיפוח כפות הידיים

טיפוח כפות הידיים (מניקור) וכפות הרגליים (פדיקור), ובפרט טיפוח הציפורניים (בכלים המשמשים לכך) וצביעתן בלק לציפורניים.

איפור קבוע

איפור קבוע טיפול בו מחדירים לשכבת העור המתחדשת צבע, מטרת הטיפול להשוות מראה מאופר לתקופה ממושכת של עד 3 שנים.
טיפולי קוסמטיקה משרתים בעיקר נשים, אך יש גם טיפולי קוסמטיקה לגברים.
טיפולי קוסמטיקה נעשים כטיפול אישי של אדם בגופו, וכן על ידי מי שמקצועם בכך – קוסמטיקאים.

ניתוחים קוסמטיים – ניתוחים שאינם נובעים מצורך רפואי אלא מרצון לקבל מראה נאה יותר – נערכים על ידי רופאים שהתמחותם בכך.
דוגמה לניתוח קוסמטי היא ניתוח להבלטת השפתיים – כל מטרתו היא שפתיים נאות יותר, כצו אופנתי.

ההיסטוריה של קוסמטיקה טבעית – היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית המילה קוסמטיקה נובעת מן המילה היוונית κοσμητικὴ τέχνη kosmetikē tekhnē, כלומר "טכניקה של לבוש וקישוט", מ κοσμητικός (kosmētikos), "מיומן בהזמנה או סידור"  וכי מ κόσμος (קוסמוס), כלומר בין היתר "סדר" ו "קישוט", קוסמטיקה טבעית נמצאת כבר בשימוש במשך אלפי שנים. היעדר הרגולציה של ייצור ושימוש בקוסמטיקה הוביל לתופעות לוואי שליליות, עיוותים, עיוורון ואפילו מוות לאורך הדורות.

דוגמאות לכך הן השימוש הנפוץ ב- ceruse (עופרת לבנה), כדי לכסות את הפנים במהלך הרנסנס, ואת העיוורון שנגרם על ידי המסקרה Lash Lure במהלך המאה ה -20, גברים ונשים מצרים השתמשו באיפור בכדי לשפר את הופעתם, הם חיבבו מאוד אייליינר וצללי עיניים בצבעים כהים, כולל כחול, אדום ושחור. גברים ונשים ממלכת שומר, היו אולי הראשונים להמציא ולשים שפתון, לפני כ -5,000 שנה.

הם ריסקו אבני חן והשתמשו בהם בכדי לקשט את פניהם, בעיקר על השפתיים וסביב העיניים, בסביבות 3000 לפנה"ס עד 1500 לפנה"ס, נשים בעמק האינדוס העתיק הציבו שפתון אדום כהה על שפתותיהן לעיטור פנים.

שפתון עם אפקטים מנצנצים בא לשימוש בתחילה באמצעות חומר פרלצנט שנמצא בקשקשים של דגים, היוונים הקדמונים השתמשו גם בקוסמטיקה כמו הרומאים העתיקים. קוסמטיקה מוזכרים בברית הישנה, ​​כמו ב 2 מלכים 9:30, שם איזבל צייר את עפעפיה כ 840 לפנה"ס – ובספר אסתר, שבו מתוארים טיפולי יופי.

אחת התרופות הסיניות המסורתיות הפופולריות ביותר היא פטריה Tremella fuciformis, המשמשת מוצר יופי על ידי נשים בסין וביפן. הפטריות מגבירות את לחות העור בעור ומונעות השפלה סנילי של כלי הדם מיקרו בעור, הפחתת קמטים והחלקת קווים דקים.

השפעות אנטי אייג'ינג אחרות נובעות מהגדלת נוכחות של דימוטז סופרוקסיד במוח ובכבד; זה אנזים שפועל כחומר נוגד חמצון רב עוצמה בכל הגוף, במיוחד בעור, טרמילה fuciformis ידוע גם ברפואה הסינית כמזין את הריאות. בימי הביניים, זה היה טבעי לחלוטין להלבין את הלחיים באמצעות קוסמטיקה טבעית, באמצעות מוצרים שהופקו ממספר צמחים שונים.

מהי קוסמטיקה טבעית – היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית שוק הקוסמטיקה הוא מהשווקים הרווחיים והדינמיים בארץ ומגלגל יותר ממיליארד וחצי שקלים מדי שנה בשנה, כך לפי כתבה שפורסמה ב"כלכליסט". התשוקה ליופי ולנעורים והרצון לשמר תחושת רעננות וזוהר )אם אכן ניחנו בהם, משחקים תפקיד מרכזי בפריטה על מיתרי הגיל והחיצוניות של הצרכנים.

מוצרי קוסמטיקה המשווקים כ"טבעיים" אכן פונים אל מיתרי הרגש – משום שהם מציעים לנו להתנתק מהעולם המתועש והקפיטליסטי ולחיות בהרמוניה עם הסביבה והטבע, הקוסמטיקה הביתית הטבעית, שנשענת על מלאכות מסורתיות או על פסי ייצור צנועים, מבקשת לתת מענה לבעיית התיעוש של השנים האחרונות.

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגית, הפועלת בשיתוף עם חברת הרבלייף, מסבירה כי "שוק הקוסמטיקה רווי בחברות ובמוצרים המתיימרים להשיב לנו את קסם הנעורים, יש הגיון בשימוש בתכשירים המופקים מחומרים טבעיים כגון תמציות הדרים – ולא בחומרים כימיים שעלולים לגרום לרגישות יתר של העור.

חומרים טבעיים

חומרים טבעיים יכולים להעניק לעור לחות והזנה של חומרי בניין וויטמינים לצד חומרים כגון נוגדי חמצון. ואולם, לא כל רכיב טבעי הוא טוב, ולעתים אף עלול להזיק לעור. שוק המוצרים הטבעיים פרוץ, ולכן צריך לשים לב שהחומרים עברו התאמה נכונה לשימוש בעור ונרקחו בתנאים ראויים.

כדי שחומר יחדור לעור הוא צריך להיות מלווה בנשא מתאים והריכוז של החומר צריך להתאים לשימוש בעור. מומלץ להשתמש בתכשירים ובחומרים טבעיים של חברות רציניות, שמקפידות על איכותם ועל הרכיבים הנכונים במינון הנכון".
herbalife.co.il

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית בעצם קוסמטיקה טבעית היא קוסמטיקה שלא כוללת חומרים כימיים או ריאקציות כימיות לא טבעיות או ברמות (למשל ייצור בחימום גבוה מהרבה הקיים בטבע שאינן טבעיות).
קוסמטיקה טבעית כוללת לרוב רכיבים מצמחים כגון:  צ'יאה (או שיאה), זרעי רימון, שמן קינמון, קוקוס, ג'ינג'ר והמפ.

הסגולות של קוסמטיקה טבעית – היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית קוסמטיקה טבעית היא בעצם רתימה של אלמנטים בצמחים שונים לטובת הבריאות של גופנו ונפשנו. מוצרים של קוסמטיקה טבעית לא רק יכולים לספק אפשרות לקוסמטיקה ללא כימיקלים, בנוסף הם יכולים גם להיות יעילים יותר מאשר מוצרים קוסמטיים כימיים, מוצרי יופי אורגני או קוסמטירה טבעית, הפכו נפוצים יותר בשוק ככל שהצרכנים מנסים לאזן את צרכיהם עם הגנה על הסביבה.

ארבעה יתרונות חשובים של שימוש במוצרי קוסמטיקה טבעית :

1) ידידותי לכדור הארץ: מוצרים אורגניים הם לא רק טובים לעור, הם טובים לסביבה.

2) ללא גירוי: ללא כימיקלים מזיקים, צבעים מלאכותיים או ביפרודוקציות אחרות, הם נוטים פחות לגרום לגירוי כלשהו בעור שנובע פעמים רבות מאלרגיה לחומרים כימיכליים.

3) ניחוח טבעי: מוצרים מסורתיים מכילים כימיקלים באופן מלאכותי לרענן את ריח קרם או קרם. למוצרים של קוסמטיקה טבעית יש ריח טבעי ונעים, והם מבושמים בשמנים.

4) יעילות כוללת: מוצרי קוסמטיקה טבעית ואורגנית שסופקו על ידי כדור הארץ היו יעילות במשך מאות שנים. הם כל מה שהעור שלנו צריך להישאר בריא. לרתום את היסודות החיוניים מהצמח וליהנות מהיתרונות.

לא רק את שהמוצרים של קוסמטיקה טבעית יכולים לקדם אורח חיים בריא, הם לא משתמשים בבדיקות בבעלי חיים בכדי למדוד תופעות לוואי.

הסגולות או היתרונות שנמצאות בשימוש בקוסמטיקה טבעית

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית הסגולות או היתרונות שנמצאות בשימוש בקוסמטיקה טבעית רבים מגוונים, כשהסיבות אליהם נעוצות בשלל הפיטוכימיקלים הקיימים בצמחים שונים אשר מבצעים אינטראקציות שונות עם המערכות בגופנו בצורה שמטיבה עם בריאותינו.

חומצות אמינו, מינרלים, פלבנואידים, ויטמינים וטרפנים שנמצאים בצמחים שונים וממשים פעמים רבות כחלק ממנגנון ההגנה של הצמח, יכולים למש אותנו למגוון סגולות רפואיות שנוגעות גם בנושא הקוסמטיקה ולספק לעור הפנים שלנו או לשיער שלנו, את אבני הבניין הנחוצות.

בנוסף מוצרים של קוסמטיקה טבעית מסוגי שפתונים ושאר כלים המשמשים לאיפור, מספקים לנו את מה שמוצרי הקוסמטיקה הלא טבעיים מספקים רק באיכות גבוה יותר, פחות פגיעה בסביבה ופחות פגיעה בגופנו.

לסיכום

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית היתרונות של קוסמטיקה טבעית הם רבים, העיקריים שבהם ממוקדים לשמירה עלינו וסביבתנו תוף כדאי שימוש במוצרים שאנו משיגים מהטבע בצורות טבעיות הדומות לתהליכים ביולוגיים וכימיים המתקיימים באופן טבעי על כדור הארץ כולו. הפופולאריות של מוצרי קוסמטיקה טבעיים ממשיכה לעלות ככל שאנו למדים יותר על החסרונות של מוצרים לא טבעיים והיתרונות של מוצרים טבעיים, ככל שהבנתנו תגבר בנושא הבוטניקה, כך נזכה לראות עוד ועוד מוצרים אשר רותמים את כוחו הרב של הטבע לטובת צרכינו הקוסמטיים.

מקורות

1) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25226001

2) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16468289

3) http://greenphilosophy.ca

4) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18045358

5) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20626172

שמן קנאביס

היתרונות שבקוסמטיקה טבעית

Facebook
Twitter
ייעוץ והדרכה לחולים

עוד באותו נושא

חמשת השמנים לטיפול משלים בברונכיטיס ודלקת ריאות
רפואה טבעית

קורס תמציות

סדנא לריפוי עצמי והכנת תמציות צמחים קורס תמציות –  סדנא לריפוי עצמי ולתהליך מיצוי צמחים.

קרא עוד »

כתיבת תגובה

תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים
ארכיונים
תוסף חמשת השמנים
תוסף חמשת השמנים